Nästan ett år….

Nästan ett år har gått sen jag skrev här sist och det är mycket som har hänt. Anledningen till att jag slutade blogga här, är som jag nämnde på Facebook, att jag inte längre kände för det. Har ju även en privat blog på Tumblr, samt ett rollspelskonto och en Supernatural-blog dör med. Men nu kände jag helt plötsligt lust igen, och det känns lite konstigt att skriva på svenska igen, ca 98% av det jag skriver på internet är på engelska. Jag har ingen aning om hur länge lusten att skriva här sitter i eller hur ofta, det får framtiden visa. Nu tänkte jag berätta lite av det som har hänt i alla fall!

  • Jag har varit på Supernatural-konvent i Birmingham, England.
  • I juni fick jag äntligen en träningslägenhet!
  • Har äntligen kunnat acceptera min sexualitet och könsidentitet. Har rätt länge sagt att jag varit bisexuell eller demisexuell, därför att man är ”fel” om man inte vill ha sex, men jag har kunnat acceptera att jag inte känner sexuell attraktion alls, dvs. jag är asexuell. När det kommer till min könsidentitet är det något jag har haft problem med så länge jag kan minnas. Har aldrig sett mig som tjej, men har haft svårt att acceptera de tankarna/känslorna med, men även de har jag nu ”omfamnat”. Androgyne är den könsidentitet jag funnit som passar mig bäst, även om den inte stämmer till 100%, men jag kommer gå in mer på detta i en post för sig.
  • I slutet av november och början utav december var jag och hälsade på en kompis, Elizabeth (även kallat Crowley), i St. Augustine, Florida. Det var riktigt roligt! Var där i två veckor! Bilden jag har som header är från stranden där.
  • Jag har även påbörjat KBT för min ptsd, än så länge går det rätt bra.
  • Sist, men inte minst, så har jag kommit in på ”BA (hons) TV and Film Set Design” på University of South Wales i Cardiff. Så, i September flyttar jag till Wales och kommer då påbörja min kandidatexamen. Är en hel del att fixa tills dess, men det kommer nog gå bra.

Jupp, det var 2014 och början av 2015 i korthet😛

One thought on “Nästan ett år….

Kommentera

