Lite uppdatering

Tänkte uppdatera lite om vad jag gjort och vad som hänt och så.

Till att börja med kan jag berätta att Dino talade om för mig att han tyckte vi skulle gå vidare för ca 4 veckor sedan. Så då tog vår relation slut, eller ja tog en annan vändning.

Sen har jag även varit på möte med min nya LSS-handläggare och fick då veta att det varit massa krångel med den förra. Vilket bla gör att jag med största risk inte får behålla Gabriel som boendestöd utan min kontaktperson här på boendet ska även sköta det han gör. Men hon förstår inte mig och gör mig dessutom stressad. Förstår inte hur vi ska hinna allt heller för den delen, plus att jag inte litar på henne tillräckligt för att hon ska få hjälpa mig med vissa av de sakerna Gabriel gör.
Sen är ju Gabriel i sig ett oerhört stöd så tanken på att förlora honom är fruktansvärd.
Men än så döljer jag det bra för alla andra. Är kanske ett par stycken som kan ana hur det är.

Det har även kommit en ny arbetskonsulent till Steget Framåt, en man för ovanlighetens skull. Jag gillar honom. Han är lugn och skön och har bra humor.
Så +1 till honom!

Sen har jag varit med på två utflykter med Steget Framåt.
Den första var till Jean Paul Gaultier-utställningen i Moderna museet och den andra var idag till Stadshustornet.
Till utställningen hade jag bara min mobil med mig, så bilderna blev kassa, men till Stadshustornet hade jag min digitalkamera, så de bilderna blev lite bättre.

Collage JPGCollage stadshustornet interiör Collage stadshustornet utsikt

Sen håller jag på att försöka rita av Dean’s Chevy Impala 67.
Det går inte särskilt bra, men jag har aldrig ritat en bil förr (bortsett från när jag var liten).
impala skiss

I förrgår blev jag överraskad med ett paket från adlibris.
Det innehöll de här två underbara böckerna.
Supernatural-boken är lite av en ”lifesaver” just nu.
IMG_2927

Tror inte jag har nått mer att säga just nu, isf får jag väll tillägga det senare.

Kommentera

