Hur min hjärna funkar

I större delen utav mitt liv har folk frågat hur min hjärna funkar (alltså hur jag gör när jag tänker), men jag har aldrig lyckats förklara så att de flesta riktigt förstår, särskilt de som ser mig i riktigt djupa tankar för då börjar jag ”göra konstiga handrörelser” (enligt de).
Men nyss var jag med om nått riktigt creepy. Har nämligen börjat se BBC-serien Sherlock och i avsnittet ”The Hounds of Baskerville” så finns det en scen då han är i sitt ”mind palace”, och hur de visar hur han tänker i den scenen är så likt mig man kan komma.
Så, se och lär!😛 (men nej jag är definitivt inte lika smart som han)

2 thoughts on “Hur min hjärna funkar

Kommentera

