Några bra Appar jag hittat

Hittills har jag hittat några bra appar och jag tänkte dela med mig av de till er. ^_^

imoodiMoodJournal
Denna app är precis som namnet tyder en ”humör-dagbok”.
Man får välja på en skala hur man mår (från ”Couldn’t be worse” till ”Insanely good”).
Namnen på de olika måendena går att byta ut, alltså man kan själv välja att skriva om de om man vill.
Sen kan man göra lite anteckningar om hur man mår (och hashtagga) samt även fota sitt eget ansikte (på så vis kan man kanske lära sig hur/om ens mimik ändras med måendet.)
När man fyllt i tillräckligt många gånger kan man börja få statistik över sitt mående med.
Det går även att sätta larm så att man blir påmind att känna efter hur man mår.
För mig är det här en smart app som ”tvingar” mig att försöka förstå hur jag mår, nått jag helst inte gör då det är väldigt svårt för mig.
Gillar att den är väldigt visuell.
Pris: 7 kr

calorificCalorific Diet Tracker
Som ni nog vet är jag tämligen kontrollerande när det gäller hur mycket jag äter och vad.
Jag vet även att det inte är särskilt bra för mig och jag försöker sluta räkna exakta kalorier för det tar mycket tid och energi för mig.
Därför installerade jag denna app.
Här ska man nämligen inte räkna exakta kalorier utan mer gå efter ungefär och hur mängden ser ut.
Man delar in det man äter i tre kategorier: Great, Ok och Bad.
Titlarna kan nog låta lite skrämmande, men de utgår efter att man ska äta från alla tre varje dag, även från ”Bad” delen (vilket känns mycket konstigt för mig).
Klickar man på fliken ”More details” när man ska välja så får man bra exempel på vad som går under vilken kategori. Klickar man sedan på en specifik produkt, tex fullkornsbröd, så ändrar cirklarna sig för att anpassas efter just det livsmedlet (i detta fall skivor).
Man kan göra anteckningar och fota varje måltid och appen larmar även var 4-5 timme under dagen (vilket är rätt irriterande för mig iof) och säger till på morgonen när det gått 12 timmar sedan man åt sist.
Appen är väldigt visuell och enkel att använda, dock finns den enbart på engelska, men det är enkel sådan och allt har symboler/bilder.
Pris: Gratis

am I lateAm I Late?
Denna app har enbart en nackdel, man kan bara välja de förinställda aktiviteterna.
Men då de är sånt jag behöver den här till så gör det inte mig något.
Det man gör här är helt enkelt att välja en viss aktivitet och hur länge den ska pågå (oftast väljer man ju flera) och sedan räknar appen ner. Visaren följer med i hur mycket tid som går så att man kan se vart man är någonstans och om man ligger före eller efter sitt schema.
Varje ”klocka” går att spara, så man behöver inte göra en ny varje gång om man inte vill.
På bilderna ser den ut att vara på franska, men den är på engelska.
Pris: Gratis

routinelyRoutinely
En app som påminner dig om fasta rutiner, tex att dricka vatten, vattna blommor eller att träna. Man kan ställa in hur ofta det ska vara och om/när den ska larma.
Under varje uppgift kan man göra anteckningar och den visar även statistik.
Hittills den bästa appen jag testat när det gäller fasta rutiner.
Pris: Gratis

timstockVisuell timstock
Ja, en timstock helt enkelt.
Man kan välja från 5-60 min.
Tror inte jag behöver skriva så mycket mer om denna app.
Pris: Gratis

my emergency toolMy Emergency Tool & Widget
En app där man kan fylla i saker för akuta situationer, som tex kontaktperson, blodgrupp, akut-sms, viktiga telefonnummer.
Den har även en ficklampa, alarmljud (som är HÖGT) och kan söka efter närmaste sjukhus, polis etc.
Även denna en visuell app.
Pris: Gratis

Kommentera

