Om jag kunde ändra…

(kom inte på nån bra rubrik)

De flesta tror nog att jag är väldigt kompetent och självständig, men det är inte helt sant.
Det finns en hel del jag skippar pga att jag inte vågar/klarar att göra det själv.
Exempel på sånna grejer är att gå på museum, sånt som gör att jag måste in till city (typ SF-bokhandeln) och konserter/spelningar. Det är inte det att jag socialt sett måste ha sällskap utan att jag helt inte vågar göra det själv (kan tvinga mig in till city ibland) och att jag får mer ångest när/om jag skulle försöka göra det själv.
Sen har vi ju tunnelbanan i sig som är en plåga, rät ofta jag skippar saker pga att jag inte orkar med tunnelbanan (och buss är ännu värre).
Men visst finns det ju saker jag går till/på själv, ex Attention Ungs grejer och till Steget Framåt, men även det blir svårare (jävla tunnelbana, eller snarare jävla folk) och av någon anledning blir jag lättare förvirrad och får svårt att hitta än vad som nånsin har hänt mig förr. Det är faktiskt läskligt, särskilt när jag inte vet varför.
Och apropå Attention Ung så går jag på de grejerna (och även annat med såklart) även när jag egentligen inte orkar/har lust för man ska ju göra saker. Det är normalt att göra saker som innefattar att vara social med andra människor och eftersom mitt livsmål är att vara så normal som möjligt så försöker jag tvinga mig till sånna saker så mycket jag kan.
Missförstå mig inte, jag tycker ju att tex Attention Ung grejerna kan vara bra, det är inte det, utan att det sociala egentligen blir för jobbigt. Och då är just Attention en av de ställena som det blir minst jobbigt med.
Jag önska verkligen att jag kunde ändra på detta, för jag vill ju verkligen vara normal.
Och nej menar inte att alla bör ha det som önskan, trivs man med sin NPF-sätt att vara så är ju det bra, men jag gör inte det. Jag vill förbättra mig (menar inte att andra är sämre, detta gäller mig själv) och försöka att trycka undan alla NPF-grejer med mig.
Att verka helt normal är ju mitt mål!

abnormal brain

Kommentera

