Sista mötet med Elke :(

Idag har jag alltså på nytt haft ett möte på psyk.
Tyvärr var detta sista gången med Elke, vilket är synd för jag gillar henne. Men hon har sagt att den nya läkaren jag kommer få är bra så hoppas på det.
Fick fylla i lite papper… typ ja och nej frågor och skattningsskalor.
Och så pratade vi lite om vad som ska hända och så. Ska tydligen träffa en psykolog (?) som ska gå igenom mina NP-utredningsresultat eftersom ingen gjort det med mig. Om jag inte tycker att det stämmer efter det så får jag göra om den utredningen med, men jag hoppas att jag inte behöver det.
På tisdag ska jag tillbaka dit och träffa Krister för att mäta blodtryck och prata om hur mina mediciner och så funkar. Men innan dess ska jag dräneras på blod >.<
Som tur är följer Gabriel med mig till det, han lär halft få tvinga mig. Hatar att ta blodprov, främst av två anledningar. Den första är att jag är svår att ta blodprov på och den som dränerar mig brukar bli irriterad för att det inte kommer nått blod, vilket jag tycker är jobbigt. Det andra skälet är att jag har en tendens att svimma, vilket är pinsamt.
Undrar hur många rör de kommer behöva försöka pressa ut, är en jäkla massa de vill kolla:
vitamin D, ALAT, Albumin, ALP, ASAT, Kalcium, Folat, fritt T4, gamma-GT, Kalium, B12, Kreatinin, Natrium, TSH, CDT, Hemoglobin, Leukocyter och Trombocyter.
Det mesta av det där vet jag inte vad det är, men det lär väll vara rutinkoll hoppas jag.

Kommentera

