Praktik, mathandling och ångest

Jaha, idag var alltså första praktikdagen.
Tror det gick rätt bra trots att jag glömde ta mina mediciner (igen!). Fast hade roligt nog en Strattera-kapsel i ryggsäcken, varför den var där vet jag inte men tur var ju det.
Fick lite kaffe på stället så jag överlevde, och ja jag tycker fortfarande att kaffe är äckligt men ibland behöver jag det.
Större delen av tiden fylldes av att mitt huvud envisades med att tala om hur fel allt skulle gå och hur de efteråt skulle så där och kolla på det jag gjort, sucka och undra vem i helvete de släppt in på stället som var så kass på även de simplaste sakerna. Ja jag vet, min hjärna gillar att ställa till med ”worst case scenario”-liknande grejer. För i ”verkligheten” tror jag ingen av de två som främst jobbar där skulle göra nått utav det. Tror dessutom att de tycker rätt bra om mig, eller iaf inte illa om mig, iof brukar jag vara dålig på att bedömma sånt så kan ha fel:/
Men trots hjärnans små egenheter så gillade jag att vara där och gillade min arbetsuppgift och hade kunnat stanna där längre, men det är inget jag ska göra för senare när jag kom hem kände jag hur trött jag faktiskt var. Rätt patetiskt att bli trött av bara två timmars jobb. Fast är mer resan dit och att vara bland andra människor som tar mest kraft, för som ni läsare förmodligen vet vid det här laget så kan jag aldrig vara mig själv med andra eftersom jag skäms över hela min uppenbarelse och alla mina ASHDiga och autistiska sidor och egenheter. Kände bla att jag flera gånger var på väg att göra mina ljud och klickningar och grejer, behöver ju inte visa hur knäpp jag är första dagen liksom >.<
Men ja som sagt, jag gillade dagen och stället ändå ^^ Trevligt folk där med ^___^

Nyss var jag dessutom och månads-basmatshandlade och jag kan inte minnas sist jag handlade så här mycket på en och samma gång! Ryggsäcken och två kassar fulla och det hela gick på ca 600 kr, så nu har jag bara 600 kr kvar tills jag får pengar nästa månad. Visserligen köpte jag ansiktslotion, kroppslotion, tvål, deo och diskmedel med, men ändå.. mkt iaf. Enda jag isf kan komma att behöva köpa mer av är yoghurt och ev. mer färska grönsaker och frukt. Blir även intressant att se hur mktsom kommer ätas upp, för jag ska verkligen försöka att äta tre ggr/dag. Idag har jag dessutom INTE tränat nått. Skulle egentligen typ tränat klart nu men jag har inte riktigt fått kroppen till att lyda mig och påbörja träningen än, vilket såklart ger mig ångest. Hjärnan talar om hur lat och äcklig jag är och att jag även har ätit idag och då måste jag ju träna med plus att jag inte tränade i fredags eller i lördags. Tränade visserligen igår men bara i 40 min, vilket inte är mkt för mig. Jag ska försöka att inte lyssna på den delen utav hjärnan och istället försöka tänka logiskt att jag tränade igår, inte har ätit nått som enligt andra klassas som onyttigt (för mig är ju i princip allt ätbart onyttigt) och att jag är riktigt trött och har ont i både kroppen och huvudet. *försöker tänka logiskt likt Data*

Jag avslutar inlägget med en grymt bra låt.


Aural Vampire❤

Kommentera

