Skansen och inför min praktik

Dagen har varit tämligen händelserik.
Först var jag med Steget Framåt på Skansen.
Där fikade vi och sedan gick vi runt och kollde på djuren, tyvärr tänkte jag inte på att ta med mig digitalkameran och fick bara dåliga bilder med mobilkameran.
Chokladboll Killingar
Efter det begav sig jag och Carina för att träffa chefen på det ställe jag ska ha min APP (arbetsplatspraktik) på. Vi fixade lite med försäkring och så och pratade lite om arbetsuppgifter och framtid.
Jag ska börja med att jobba mellan kl 12-14 på måndagar, men jag kan få utöka till en dag till/vecka om jag vill och orkar.
Till en början ska jag fixa repor (tror det var i lacken) på möbler och senare kan jag få lära mig fler uppgifter. Om jag vill kan jag få lära mig att tvätta av möblerna, fota de och lägga ut annonser med, och det tycker jag iaf låter intressant. Just den uppgiften är även något de behöver folk till så gillar jag det, vill vara kvar och orkar så kan jag i framtiden (förmodligen hyffsat långt i framtiden) få jobba där med lönebidrag (jag vet faktiskt inte vad lönebidrag är, men det verkade som nått positivt :P).
Eftersom jag börjar min APP redan på måndag kommer jag och Carina träffas i morgon och köpa arbetskläder till mig (så morgondagen blir händelserik den med… Gabriel, arbetsklädsköpande och privat handlande).
Från stället jag ska vara på så fick jag med en t-shirt hem (lånar den alltså) med deras loga/namn på som jag ska använda som arbets t-shirt. Det är en medium och jag tyckte den såg jätteliten ut, men jag kan ha den… fast jag tycker den sitter tight, men den sitter nog ”normalt”, bara jag som är lite konstig.

Kommentera

