Påbörjad basutredning

Igår var jag återigen till psyk och denna gång påbörjade jag min nya basutredning.
Ni som har följt min blogg ett tag vet ju att min förra utredning inte gick till som den skulle och att jag aldrig fått några riktiga svar och att både kommun, FK och habiliteringen har klagat på den. Så nu ska jag göra om den och jag står även i kö till en ny NP-utredning.

Det jag gjorde igår var att jag fick svara på frågor som Elke läste från något som kallas MINI. Hade aldrig gjort den förut faktiskt. Det var inte roligt kan jag ju säga, men nödvändigt. Hade tänkt att inte vara helt ärlig på vissa grejer, men det gick inte. Så nu vet de om saker jag egentligen inte tänkt berätta, men Elke var schysst och hoppade över vissa frågor inom det ämnet då hon märkte att jag tyckte det var väldigt jobbigt.

Fick iaf höga poäng/utslag på:
* depression
* ångest (inkl social fobi och PTSD)
* självskadebeteende
* självmordstankar
* ätstörningar
Detta betyder ju såklart inte att jag nödvändigtvis har dessa diagnoser utan vissa kan ju bero på varandra, tex svarade jag ju ja på vissa frågor gällande tvång men de hör med största sannolikhet ihop med min autism/AS.

Sen har jag även fått Circadin som jag ska testa och se om det hjälper mina sömnproblem. Är ju liksom den sista typen av sömnmedicin för mig kvar att testa.
Tog den igår kväll och jag märkte inden direkt skillnad i natt iaf.
Sen är jag skeptisk till att fortsätta ta den med eftersom en av biverkningarna är viktuppgång och det vill jag verkligen inte vara med om. Händer det är risken väldigt stor att jag faktiskt försöker ta livet av mig. Det är verkligen ett av det värsta som kan hända mig. Och ja jag vet att det kan verka löjligt för er andra men det är så jag känner.

Nästa tid är den 24 maj, men minns inte vad jag skulle utsättas för då.

Kommentera

