Dags för klippning!

På torsdag kl 15 ska jag klippa mig.
Ska bli skönt att bli av med lite hår.
Fast det är ju jobbigt med eftersom man blir berörd under klippningen, men min frisör är riktigt bra och har lite kunskap om NPF.
Har planerat att färga eller tona håret efteråt med (alltså hemma, inte på salongen), men har inte valt färg helt än.
Har för mig att jag har bloggat en av mina frisyr-inspirations-kollage förut, men jag har hittat några till så kommer posta båda bilderna plus bilden med de färger jag väljer mellan.
korta frisyrerhaircutsfärger

2 thoughts on “Dags för klippning!

  1. Anna skriver:

    Älskar rött hår, så jag röstar på rött!! Den LIVE-hårfärgen var jättesnygg!
    Angående frisyrerna så tycker jag att den sista bilden (alltså längst ner till höger) bland de fyra första bilderna (de asiatiska) är ”mest du”. Men om du inte har ”självfall”/lite vågigt/lockigt hår så tror jag inte att den frisyren passar lika bra… Då tycker jag (kommenterar för jag tycker om sådan här, sedan så får du såklart bestämma själv!) att den bilden (i det andra kollaget) där modellen har rött/lila/rosa hår är cool, och även den i samma kollage med svart hår.

    Hoppas att det går så smidigt som möjligt hos frisören, utan allt för mycket obehag! Och att resultatet blir bra! Jag hoppas verkligen att vi får se bild-resultat sedan!

    • kaosprinsessa skriver:

      Jo rött hår är snyggt! Jag brukar göra sånna där frisyr kollage och ta med till min frisör så hon fattar konceptet jag är ute efter och sen får hon fria händer. Jag klipper mig alltså inte efter en specifik bild.
      Tack!
      Jadå jag kommer ladda upp bild, vare sig jag blir nöjd eller ej, men hittills har jag alltid blivit nöjd när jag klippt mig hos henne och har klippt mig där 3 ggr.

Kommentera

