Nya skor, stenförvaring och tvång

Jag gillar verkligen inte att köpa skor. Men insåg i förr går att jag inte kan skjuta upp det längre då mina fejk-converse nästan har fler hål än hel yta.
Så jag tog en tur till Deichmann för att kolla efter skor.
Det är verkligen inte lätt att hitta ett par skor som passar helt och hållet.
Har nämligen storlek 36 men har hög läst så jag brukar inte kunna ha 36or pga det.
Efter att ha provat 5 olika skor så hittade jag iaf ett par som var sköna och som jag hade råd med. Så denna gång kom jag ut från Deichmann med ett par skor, istället för som sist då jag tillslut skrek på personalen och sprang där ifrån (efter att samma kvinna frågat om jag behövde hjälp för tredje gången).
IMG_2182 IMG_2183

Var även på Clas Ohlson eftersom jag kom på en smart sak i natt.
Samlar ju på stenar (hade fler förrut men fick inte med de när jag gick ifrån Fredrik) men jag behöver någonstans att förvara de. Finns ju stenetuier men de tenderar att vara dyra, men då kom jag på att det finns ju liknande lådor för skruvar och liknande, så gick till Clas Ohlson och kikade. Där hittade jag en med 18 fack som funkar bra. Har 2-4 stenar i varje fack och jag ska även lägga bomull i botten. 39 kr kostade iaf lådan, vilket jag tycker är billigt.
IMG_2184

Divider blue heartNu till tvånget. Nej det handlar inte direkt om mig själv utan idag på Steget Framåt så pratade vi om just tvång. Själv försöker jag fortfarande förstå vad skollnaden mellan tvång och ritual är, för jag är lite trög och har ännu inte fattat det. Så vet inte om jag har några tvång, men jag tror att jag kan ha det, men inga som tar hela min tid eller så (vilket det gjorde för en kille vi fick se i en kort film vi såg om OCD).

6 thoughts on “Nya skor, stenförvaring och tvång

  1. Anonym skriver:

    Ritual är en sak man gör pga sociala koder, skulle kunna säga t.ex borsta tänderna. Medan tvång är saker du måste göra för annars tror du att nåt hemskt kommer hända, t.ex måste jag kolla så att kylskåpsdörren är stängd innan jag går trots att jag inte använt den bara för att jag tror all mat ska bli dålig och köket svämmas över…

Kommentera

