Gårdagens middag, nytt te och skivor

Igår var jag och mina föräldrar och åt middag med Dino och hans föräldrar på en kinesisk restaurang i Årsta som heter Wangs. Som vanligt var det nästan helt tomt där och maten var god, så det gick ovanligt bra och smärtfritt för att äta ute. Dessutom var jag modig och testade en ny rätt (och inte min vanliga: stekt ris med blandade grönsaker), wokade räkor med cashewnötter.
IMG_2156Efter restaurangbesöket åkte vi hem till Dino och där drack vi kaffe/te och käkade av den (något udda) cheesecake jag bakat.
IMG_2151Botten = havregryn, lite majsmjöl, flagad mandel, socker, en äggvita och smält smör
Fyllning 1: hallon och jordgubbar (skulle egentligen vara aprikoser men jag min klantskalle glömde köpa det)
Fyllning 2: kvarg, keso, socker, vaniljsocker och en äggula.
Toppning: socker, kanel, kardemumma och flagad mandel (ska egentligen vara ”smulor” av kanel, kardemumma, socker, mjöl och smör, men jag hade slut på smör :P)
Och trots att den inte blev så som den egentligen ska vara så sa de som åt av den att de tyckte den var god (fast morsan tyckte inte att den hade kunnat vara lite sötare… typiskt henne :P).
Hem fick vi åka ”740-taxi”😛 (med andra ord: Dino skjutsade oss)

divider black empire
I torsdags var jag med föräldrarna i Gamla Stan (bilder från då och Nordiska Museet kommer senare) och då passade jag på att köpa två nya tesorter.
IMG_21591.) Rooibos med smak av champagne, jordgubbar och vanilj.
2.) Rooibos med mango, citrongräs och lakritsrot.
Båda var riktigt goda, men tror att Kalabria är lite godare än Champagne.

divider black empire
Dino vann en auktion på Tradera, ca 60 st skivor med mest black och death metal. Men det fanns några skivor jag ville ha, 11 stycken faktiskt, och jag fick de! Yaaay! Dino är så snäll❤
IMG_2161Alice in Videoland – Maiden Voyage
Cradle of Filth – Cruelty And The Beast
Dark Tranquillity – The Mind’s I
Dark Tranquillity – Projector
Dark Tranquillity – Damage Done
Final Fantasy VI Original Sound Version (trippelskiva!)
HIM – Deep Shadows and Brilliant Highlights
Marilyn Manson – Portrait of an American Family
Marilyn Manson – Antichrist Superstar
Morning Musume – Koko ni Iruzee!
Nightwish – Century Child

Kommentera

