Tea Time!

Fick ett nytt te idag från min te-langare *hehe*
Folk tycker det är lite jobbigt när de ska dricka te hos mig för det finns så många sorter att välja mellan, men man kan ju aldrig få för många sorters te!
Men iaf, här kommer några teer som jag verkligen gillar.

brunkullanBrunkulla Rooibos
”…frisk, fruktig, välbalanserad och aningen krämig med citrus.”
Personligen tycker jag att det luktar typ som frukttuggummi och liknar det i smaken med.
Riktigt nice te ^^

violViol
Svart te smaksatt med viol och blå malva.
Ja gillar man viol och svart te så gillar man detta med.
En av de få svarta teer jag faktiskt gillar.

heta stunderHeta Stunder – Rooibos
Rooibos smaksatt med chili, kardemumma, kryddnejlika, svartpeppar och kanel.
Ja.. det finns en anledning att teet kallas för heta stunder😉

genmaichaGenmaicha
Grönt te med rostat brunt ris.
Låter jätteäckligt men det är det verkligen inte.
Svårt att beskriva hur det smakar, men det är verkligen värt att prova.

japansk körsbärJapanskt Körsbär
Grönt te smaksatt med körsbär (både blommor och bär om jag minns rätt).
Detta te smakar vad det låter, grönt te och körsbär.
Jag tycker det är uppfriskande, ett bra sommarte.

svarta vingumminHöstrusk
Ja jag vet, inget te på bilden, men hittade ingen bra bild och hade inte fotat min egen påse och svarta/mörka vingummin är faktiskt vad smaken på detta te påminner om.
Rooibos smaksatt med svartvinbärsblad, svarta vinbär, körsbär, vanilj, tranbär och ljung.

TeCocomilk
Rooibos smaksatt med kokos, yoghurt, mandel och kamomill.
Detta är somrig mjuk kärlek i flytande form.

Kommentera

