Nojar mig lite

Är grymt rastlös och som vanligt blir mina oorganiserade tankar ännu mer oorganiserade då. Och helt plötsligt började jag noja mig om att nya psyk.mot. ska vilja att jag testar massa nya mediciner igen. Jag har verkligen ingen lust att göra det, för hittills har de flesta inte hjälpt nått alls och många psykmeds har viktuppgång som biverkning och det vägrar jag gå igenom igen. Tror dessutom inte att jag kan bli hjälpt av mediciner, iaf inte min ångest och deppighet. Vet inte till 100% varför jag mår så, men känner ändå att det förmodligen är nått som mediciner inte hjälper mot. För hittills har inga av de antidepp jag testat faktiskt hjälpt något mot min depression och mot ångesten är det enbart theralen och sobril som hjälpt. Theralen hjälper tyvärr bara lite och man blir lite bakis av den (eller mkt bakis om jag ska ta effektiva doser) och sobril är jag rädd för då man kan bli beroende av den, annars funkade den väldigt bra mot ångesten.
Annars är Strattera och Voxra de enda mediciner som hjälpt och då mot min ADHD-problematik.
Så nej jag har verkligen inte lust att bli någon försökskanin igen och läkare tenderar ju att inte bli så glada om man säger nej till medicin, men jag har ju redan testat en hel drös av diverse mediciner och många har visserligen varken gett nått bra eller dåligt men några få av de har bara gett massa hemska biverkningar och inget positivt (som Seroquel, the med of hell, som kraschade mitt immunsystem och fick mig att gå upp drygt 30 kg, nått som verkligen inte hjälpte min matångest… de andra jag haft biverkningar på är Mirtazapin -viktökning ofc, men långt ifrån lika mkt som Seroquel-, Ritalin och Concerta -självdestruktivitet, självmordstankar och social ångest of doom-). SSRI har bara varit ett skämt för mig, varken bra eller dåligt har hänt av de och vad alla de andra pillrena tillhört för diverse kategorier vet jag ej, men de har inte heller gett nått, ovanstående är verkligen de enda jag fått någon effekt av och då i princip bara negativt.
Så nej tack till fler piller!
pillz

3 thoughts on “Nojar mig lite

  1. emma lindvall skriver:

    Brukar rekommendera SNRI-antidepressiva för andra som är rädda för viktuppgång som biverkan. Jag testade först venlafaxin/efexor, och märkte för första gången en effekt – sen bytte jag till cymbalta och den funkar faktiskt. Var liksom du väldigt tveksam, hade testat vanliga SSRI två gånger utan att märka någon förbättring, och då rekommenderade min psykiater SNRI, som tydligen ska vara lite mer ”potenta”.

    • kaosprinsessa skriver:

      Har testat ett flertal SNRI också och de har inte hjälpt ett dugg. Anti-depp mediciner av olika slag verkar inte fungera på mig. Och man kan gå upp i vikt av SNRI med, känner folk som har gjort det.

  2. bettyboop74 skriver:

    Hej hej. Har också adhd.. O kört concerta och Stratttera. Stratttera ger mig hemska tinnitus o jag blir slö o irriterad, men jag blir klar i huvudet o har koll o allt e i ordning vilket är bra. Men barnen drabbas ju av att jag blir irriterad lätt.. O jag e ej trevlig när jag träffar kompisar för då e jag ganska tyst. När jag tar concerta blir jag typ tvärtom, jag blir glad busig och så , mår bra, det negativa sidan är att jag blir lite för glad o busig, beter mig som en 13 åring eller så o så ska mammor inte vara.. Så jag slutade m båda. Sen testade jag o slutade äta sött.. Bullar kakor etc. Herregud vilken skillnad !!! O när jag åt lite av ngt då blev jag som jag brukar vara. Så testa du ned att sluta med socker eller ta det innan du ska sova så spelar det ju ej roll om du vill njuta lite.
    Kram !
    Linnea

Kommentera

