Lite bättre den senaste tiden

Den senaste tiden, eller ja denna vecka, har jag generellt sett mått lite bättre. Visserligen fortfarande långt ifrån bra men jag kan hålla alla mörka tankar och impulser lite längre bort, vilket är skönt och ovanligt. Faktum är att det är så pass ovanligt att det har tagit mig några dagar att inse att jag faktiskt mår lite bättre, men bättre sent än aldrig. Jag hoppas bara att det håller i sig ett litet tag till. Har faktiskt till och med kunnat äta typ normalt. Har fått i mig mellan 1000-1500 kcal/dag, vilket är rätt stor skillnad för hur det brukar vara ”normalt” sett (i snitt mellan 0-800 kcal) och jag har legat kvar på samma vikt under denna tid med (även om jag personligen hellre velat gå ner lite till, men att ”stå kvar” ska enligt vissa vara ett bättre alternativ). Visserligen finns alla de jobbiga mattankarna kvar, men jag har kunnat ignorera de bättre och jag har inte bestraffat mig alls för att jag har ätit de senaste två veckorna, även om jag verkligen velat göra det. Denna vecka har jag även somnat mellan 00:30-02:00 till skillnad för mellan 04:00-06:00 som jag oftast brukar. Iof har jag vaknat mer under själva natten och vaknat betydligt tidigare, men dygnsrytmen är ju lite mer normal, det var det jag syftade på.

Några specifika anledningar till att jag mår lite bättre? Ja jag kan ju inte vara helt säker på varför, men jag har några aningar. Den ena är såklart att jag blev godkänd på den första inlämningsuppgiften, jag hade ju verkligen trott att jag skulle bli underkänd. Jag är förvisso fortfarande irriterad på mig själv över det slarvfel jag gjorde, men jag försöker komma över det. Ett annat skäl kan vara att mina träffar med Jenny har fått en struktur. Låter kanske banalt för andra att det är något som ska påverka mig så pass mycket, men en enda osäker företeelse kan rubba hela min dag. Önskar att det inte vore så men nu är det så. Sen att Gabriel-tiden fick lite mer struktur hjälper väll också, men det känns inte riktigt lika ”hemskt” som Jenny-tiden var, men så känner inte jag och Jenny varandra på samma sätt som jag och Gabriel (även om det såklart är han som vet mer om mig än tvärtom, tur nog, vore konstigt annars). Den tredje händelsen som kan ha hjälpt till att förbättra mitt humör är mitt intensiva och nyfunna intresse av Kung Ludvig II av Bayern. Jag mår som regel bättre när jag funnit ett nytt ämne/person som fascinerar mig och då har jag även nått att fokusera tankarna på och kan putta bort det mörka lättare. Sen att mitt nya intresse har dragit upp gamla tankar och känslor mer till ytan är kanske inte så bra, fast samtidigt så mår jag bättre av det trots att jag samtidigt är rädd för att de ska besudla mig och göra mig ännu mer oren. Jaja det är lite komplicerat just den biten. En rolig grej… jag drömmer om honom nu, Ludvig alltså, blandat med diverse legender, mytologier och sagor. Rätt fängslande drömmar faktiskt, skulle gärna stanna kvar i de.
divider swanNP: Swan Lake Waltz – Tchaikovsky
(Älskar Svansjön. Började redan som liten genom att jag hade en anime version av Svansjön som var en av mina favoritfilmer och senare när jag blev äldre så såg jag baletten, alltså inspelad inte irl. Skulle väldigt gärna se den irl med.)

Kommentera

