Första uppgiften inlämnad och Aspie-diskussionsgrupp

I söndags skulle den första uppgiften i kursen vara inlämnad.
Jag var dock inte klar med denföräns kl 1 på natten, så det hann bli måndag innan jag skickade in den. Som tur var räknade inte läraren det som försenat.
Men en av de tre delarna (tysk ekonomi) fattade jag i princip inget av, så tror inte jag har många rätt på frågorna där och svaren lät väldigt stela och ”kopierade”.
Men del ett var betydligt lättare för det var Tysklands historia och historia är alltid kul ^-^
Del tre handlade om hur man bör gå till väga vid den första kontakten om man ska göra affärer i Tyskland (inte för att jag nånsin lär göra det).
En annan sak, förutom fel svar på ekonomidelen, som kan ge mig underkänt på kursen är att jag skrev fler sidor än vad det skulle vara. Jag kortade faktiskt ner texten men tillslut kunde jag inte få den kortare. Den skulle vara på 4-5 sidor men min blev på 7!
Jag hoppas jag blir godkänd, men det känns som jag inte kommer bli det. Vet ju hur hårda de kan vara på högskolor.
nervös/orolig

Ikväll har jag dessutom varit på den månatliga aspie-diskussionsgruppen.
Vågade prata två gånger och jag tyckte det jag sa lät helt retarded!
Men förhoppningsvis tyckte inte de andra det.
Det jag bla nämnde var att den enda egenskapen som min AST ger som jag tycker är bra (men som kan försvåra saker med) är mitt visuella tänkande.
Jag tänker ju helt i bilder, färg och form.
Jag minns vissuella saker bättre än nått annat (vilket tyvärr kan ställa till med en del kaos i huvudet då mitt huvud snabbt fylls med massa visuella detaljer) och kan tex minnas detaljerna på en handväska som någon på tunnelbanan hade för resten utav mitt liv (tänk om jag kunde välja vilka visuella saker jag skulle minnas!).
Det är därför bildstöd hjälper mig bra. Jag kan ju uppenbarligen läsa och skriva, men det tar mer tid och energi än att tolka bilder och när jag nått upp till en viss nivå av stress/trötthet så kan jag ofta inte ens förstå talat och/eller skrivet språk, och då är det tur att bilderna finns.
Men iaf, mitt visuella minne/tänkande gör så att jag rätt lätt kan hålla en bild i huvudet och rita av den, se vad som estetiskt sätt passar ihop och jag är duktig på att blanda färgnyanser (har fått mkt beröm av kunniga för att jag kan få till sådana exakta nyanser när jag ska blanda färg). Jag älskar att göra sånt här, rita, heminredning, fixa outfits etc. Tyvärr är det inget som skulle passa mig som yrke då det är svårt att få jobb och främst baserad på frilansande (eller hur man nu böjer det ordet) och det är alldeles för osäkert för mig för att jag skulle klara av det. Men jag kommer ju alltid syssla med det på fritiden.
colour splash

2 thoughts on “Första uppgiften inlämnad och Aspie-diskussionsgrupp

  1. Emelie NittonNioTre skriver:

    Jag skulle aldrig, och då menar jag aldrig lyckas få ihop en text på 7 (!) sidor om Tysklands historia, knappt en halv. Inte ens om jag får ta med andra världskriget. Hahaha, men hoppas det gick bra Sis ^_^ Tack för kommentaren på tavlan med.🙂

    • kaosprinsessa skriver:

      Det var 7 sidor om Tysklands historia, ekonomi och hur man bör uppföra sig vid första kontakten när man gör affärer i Tyskland. Uppgiften var att svara på frågor som fanns med, så har inte valt vad jag ska skriva om.
      Tack ^^

Kommentera

