Varför måste…

Varför måste man tycka om sina NPF-diagnoser?
Varför måste jag tycka att de för något bra med sig?
Varför får jag inte önska att jag vore ”normal” och någon helt annan än den jag är?
Folk (inkl andra med NPF) säger att jag måste acceptera den jag är och att jag duger ändå, men när jag säger att jag inte gillar mina diagnoser och att jag tycker de för mer dåligt än bra med sig och att jag hellre önska att jag vore ”normal”, då är det genast fel och ska ”botas”.
Så hur kan de då anse att jag duger som jag är när jag inte får tänka och tycka som jag vill?
Varför ska det anses fel att jag önskar att det fanns ett botemedel mot AST och att jag då utan tvekan skulle ta det?
Jag tycker inte om min autism och även om den för något bra med sig så för den med sig mer smärta och svårigheter än det bra. Varför ska det då vara fel att jag önskar att jag kunde bli av med det? Man säger ju inte likadant till en som är bipolär eller schizofren, när för då förstår man helt plötsligt varför de vill det, men de diagnoserna för ju också något bra med sig (även om det dåliga förmodligen är mer).
Nej jag tänker inte ändra mig hur mkt andra än försöker: JAG HATAR MIN AUTISM OCH JAG GÖR ALLT FÖR ATT ANDRA INTE SKA MÄRKA DEN OCH GÖR VAD SOM HELST FÖR ATT BLI AV MED DEN!!!
Jag måste väll få tycka illa om det om jag vill, det är ju faktiskt ingen annan som lever mitt liv.

2 thoughts on “Varför måste…

  1. rasmusamanda skriver:

    Nej, klart du inte måste tycka om din NPF. Jag kan också bli lite less på det där. Jag har oerhört svårt att komma på bra saker med min autism, mycket för att jag faktiskt inte kan veta om jag skulle ha de egenskapen även utan autismen…det går ju inte att veta säkert.
    Du kan tycka om dig själv ändå, hoppas jag. Jag gillar dig i alla fall.😀 Inte för att jag känner dig, men jag läser din blogg och det du skriver på forumet och det är ofta intressant.
    Kram Manda

Kommentera

