Städning med Jenny

Var dags för städning idag när Jenny kom.
Vi har inte städat ihop innan, men så har hon ju nyss börjat jobba heltid här.
Hon gjorde faktiskt det mesta, pinsamt nog. Men samtidigt var det skönt för jag varinte helt jävla utmattad utan bara rätt så trött. Det var en ny upplevelse.
Hon diskade, sopade, torrmoppade, våtmoppade och hjälpte mig att stoppa ner sånt som skulle slängas i påsar.
Jag plockade in mina rena kläder i garderoben och sorterade och la smutstvätten i rätt tvättkorg och så rensade bort grejs som skulle slängas (typ reklam, kartonger och sånt).

Skäms över att behöva andra till hjälp med saker som andra gör utan att typ tänka.
Behöver ju liksom både ”påputtning” och nån som säger vad som ska göras, jag menar jag borde ju kunna det själv. Och jag kan inte förklara varför det inte funkar att göra själv, det blir liksom bara kaos. Önska jag kunde förklara det bra. Sen har ju mycket med ork att göra, för har jag haft DV eller nått annat under dagen så orkar jag inte med hushållssysslor. Förstår inte varför allt ska sluka så mycket energi! Det är få saker som inte slukar energi och ännu färre som ger energi. Varför ska det vara så? Jag vill ju kunna leva mitt liv på samma sätt som de flesta andra. Jag vill inte ge upp tanken och att kunna få vara normal (även om många tycker jag ska ge upp den tanken och istället acceptera mig som jag är med de svårigheter och förmågor jag har, but ain’t gonna happen! ‘Cause I’m a fuckin’ freak!). Sen gör ju inte all förkylning att jag blir piggare direkt. Sen typ slutet av januari har jag varit tvungen, vare sig jag velat eller ej, att vila en stund varje dag för jag har verkligen inte ens orkat sitta upp. Normalt brukar jag kunna ignorera tröttheten och iaf sitta och försöka/låtsas göra nått. För vila eller sova ska man inte göra på dagtid, det är lathet, sängen är till för nattvila.
Nä ja e inte bitter!😛

Kommentera

