Dagen började med stress och kaos

Trots alla de olika alarm jag har kom jag inte upp i tid utan somnade om.
Så fick skynda mig iväg till Svalan för att hinna dit, fast skulle blivit sen ändå.
Men då jag var sen tänkte jag ta 4an trots att jag verkligen ogillar den, men tänkte att jag nog kunde stå ut med det för jag brukar ju bli lite lugnare på Svalan.
Så tar 4an från Fridis till Hornstull och där tänkte jag byta till tunnelbanan för att åka till Aspudden. Men när jag kommer fram är den röda linjen avstängd mellan Slussen och Liljeholmen så man får åka ersättningsbuss.
Detta blev för mycket för mig.
Allt blev helt kaos och jag visste inte vad jag skulle göra, så jag bara satte mig ner och där är jag medveten om att jag gungade, ”fipplade” med fingrarna och gjorde mina konstiga läten. Antar att rätt många tittade på mig och antog att jag var efterbliven eller nått sånt.
Efter ett tag kunde jag iaf lugna mig så pass att jag kunde gå ut, men 4an skulle jag inte klara av att åka igen, så jag gick helt enkelt tillbaka hem. Så fick iaf en extra promenad (ca 45 min).
Men jäklar vad jag skäms!
Jag menar man ska inte bli så där påverkad av att man måste ta en annan resväg. Visst kan man bli lite irriterad och så, men man ska inte reagera så där starkt.
Men samtidigt vet jag ju att det inte är nått jag kan rå för. Min hjärna fungerar helt enkelt på ett annat sätt och det är inget jag kan ändra på. Visst kan jag nog bli bättre, men det kommer ju aldrig försvinna helt.
Men det hjälper inte att tänka så, känner mig lika dum och skamsen för det.

Kommentera

