Träningstest som stämde läskigt bra!

Gjorde just ett tränings/fitnesstest på iForms hemsida.
Har gjort liknande test förr och de brukar ju bara stämma halvbra.
Men detta test stämde ju perfekt, är väldigt förvånad faktiskt.

Resultat:
TREKKERN – OBEROENDE OCH DISCIPLINERAD
Teknik skrämmer inte en trekker – hela tiden hårt och monotont arbete.
Dessutom är du oberoende och ställer höga krav på dig själv.

Personlighet: Du är pålitlig och insiktsfull. Logisk och detaljorienterad som du är, trivs du bäst i en välstrukturerad arbetsmiljö där du alltid utför dina arbetsuppgifter med största omsorg.

Fitness: Trekkern föredrar den frihet det innebär att träna ensam framför lagsportens sociala sida. Du har stor självdisciplin och kräver många timmars träning av dig själv. För att komma i god form ska du göra långa cykelturer, helst i uppförslut. Om du ska styrketräna krävs fasta program inom t.ex. bodybuilding så att du hela tiden kan följa din utveckling, dina framsteg och resultat. Vad angår smidighet trivs du bäst med övningar hemma på golvet.

Peak: Trekkern är en verklig nattuggla och har därför också sin energihöjdpunkt sent på kvällen. Du kan lika gärna strunta i att försöka komma upp på morgonen för att löpträna. Försök istället att planera in dina träningspass på kvällen när det inte är smockfullt på gymmet.

Träningsmöjligheter
KONDITION: karate, landsvägscykling, långdistanslöpning och simning.
STYRKA: Viktträning på gym eller hemma.
SMIDIGHET: Stretchövningar, yoga eller pilates – kan göras hemma.

steampunk arrow dividerEgna tankar —-> Jaha, då är jag tydligen två sorters trekker😉 (både trekker ur träningssynpunkt och som Star Trek-fan :P). Kände inte till denna betydelse av trekker så fick googla. Kommer från afrikaansordet trek/trekken som betyder dra, resa. Det brukar syfta på någon som 1.) gillar att göra långa resor i områden som är svåra och där vanliga transportmedel inte finns eller 2.) någon som passionerat gillar att göra långa och krävande ”resor” (resor i form av att utvecklas typ). Kan säga att personligen gillar jag både och, även om det fysiska resandet inte har hänt så mycket utav än (även om bla Himalaya och Anderna är ställen jag mer än gärna skulle vilja utforska).
Om jag är sådär jättedisciplinerad vet jag inte, tycker inte det själv, men andra brukar tycka att jag är det. Men det där med att vilja se utveckling och resultat och sånt stämmer verkligen (eller ja som sagt allt stämmer i resultat, skumt nog), det är ju ett av skälen till att jag har min ”dagbok” där jag för statistik/anteckningar om både mat, träning, vikt och mått. Jag måste ha koll på det, annars blir det roligt nog åt helvete på nått sätt, antingen att jag pressar mig verkligen för hårt för att jag inte har någon riktig koll eller så lägger jag bara av typ helt.
En nackdel med testet, det fick mig att sakna att jag inte har någon cykel ännu mer😦
Jag vill ha en cykel igen!!!! Men de är dyra och jag vet inte vart jag ska ha den, för ute skulle den bara bli stulen.😦

Kommentera

