Färganalys och hårfärg

I natt när jag inte kunde sova började jag återigen att läsa om färganalys vilket bla ledde till att jag satt och återigen funderade på vilket namn min medfödda hårfärg egentligen har. Jag minns hur den såg ut och jag har ju sett min utväxt. Så det blev att jag googlade runt en del på det.

När det gäller färganalys var jag fundersam på om jag var en varm höst eller varm vår, men efter mycket grunnande och jämförande så kan jag nog säga att jag är 90% säker på att jag är en varm vår.
(”men guuuud vad ointressant” tänker nog ni nu :P)
Om ni inte vet vad färganalys är så är det ett sätt att typ kolla vilka färger man passar i beroende på vilka ens naturliga färger är (hy, ögon och hår). Alla tillhör en årstid och sen är årstiderna indelade i tre olika grupper, warm, clear och soft.
Här har ni iaf exempel på warm autumn och warm spring.
warm autumnwarm springJa som vanligt blir bilderna större om man klickar på de ^^
Har även gjort ett lite snabbt outfit-kollage:

Nu till mysteriet med min hårfärg😛
Efter en del tittande har jag kommit fram till att min medfödda hårfärg förmodligen är antingen ljust gyllenbrun eller mörkt rödblond. Jag tycker de ser rätt lika ut faktiskt.
ljust gyllenbrun mörkt rödblond
Ja det var väll allt för detta inlägg.😛

2 thoughts on “Färganalys och hårfärg

Kommentera

