Mitt första möte på Behandlingsenheten City

Idag hade jag alltså mitt första möte med den läkare och behandlingsansvarige (tror jag det hette, han är iaf utbildad sjuksköterska) jag har fått/blivit tilldelad på Behandlingsenheten City. Tror det gick bra. Ärligt talat minns jag typ bara lite av början och lite av slutet, ”försvann” efter ett tag. Men båda verkar trevliga, ingen av de hade någon jobbig röst, inget ord om ögonkontakt (tack o lov för det, kommer aldrig fatta varför det ska vara så jäkla viktigt) och de ska ju uppenbarligen veta mer om NPF-diagnoser där än diagnoskriterierna (till skillnad mot Carema Hjärnhälsa i Tyresö >.<). Kommer iaf be Carina om vad som pratades om och så, för både hon och Gabriel var med. Annars hade jag totalvägrat. Gabriel följde dessutom med mig hela vägen till Fridhemsplan efteråt så jag fick lite sällskap. Minns inte riktigt vad vi pratade om på vägen, nått om katoliker iaf.
Men än vågar jag iaf inte hoppas på att jag ska bli lyssnad på, accepterad och förstådd, för det har hittills inte hänt inom psyk direkt. Vet inte hur många gånger jag fått höra ”så kan det inte vara”, ”så kan du inte känna”, ”du förstår visst” och ”nej du har fel.” Uppenbarligen vet psykologer och läkare mer om mig och mitt Seelenleben, för de har ju en 5-årig utbildning medan jag bara har 26-års erfarenhet av mig själv (ja jag är ironisk nu). Men Gabriel och Carina verkar hoppas så det räcker och blir över.
Fick iaf mailadressen till ssk:n så ska skriva ett mail senare med sånt jag ine kan få fram där. Det är inte så lätt för mig att prata när jag är där, eller känslor och tankar är aldrig lätta att prata om, men skriva brukar gå bra. Det är så mkt lättare att skriva än att prata.
Nästa gång jag ska dit är iaf 9 april (samtidigt som päronen är här >.<)
Men men, nu ska jag skriva om lite annat med.

Kom nyss på att det idag egentligen skulle ha varit min födelsedag. Skulle varit född den 29 februari, men då det är skottdagen så får föräldrarna välja mellan födelsedatum 28 feb eller 1 mars och mina föräldrar hade tänkt välja 1 mars. Men nu blev jag ju född 5 januari, fast det känns som att jag är föd 1 mars…. weird…

Och min lila toning försvinner rätt fort och jag tror faktiskt jag ska låta den göra det och se hur jag ser ut när hela mitt hår får vara i sin ursprungliga färg. Inte för att jag gillar den. Den är faktiskt riktigt ful, iaf på mig. Men det är flera som bett mig ett flertal gånger att visa min medfödda hårfärg, så får väll ta och göra det så kommer de förstå varför jag tonat håret sedan jag var 13-14 år.

Det var allt för nu.

2 thoughts on “Mitt första möte på Behandlingsenheten City

  1. Mark Holm skriver:

    Man är alltid vackrast i sin naturliga hårfärg tycker jag. Jag tycker du är jättefin i din naturliga hårfärg🙂

Kommentera

