Random gnälligt babbel

Skriva CV till min framtida APP gick ju bra… inte.
Trots att jag fått en mall av Carina så har jag ingen aning om vad jag ska skriva.
Det är typ helt tomt i skallen.
Försökte plugga med och det gick ju ungefär lika bra.
Jag kan ju egentligen det där! Det är ju historia ffs!
Men ingenting kommer ut på mitt virtuella papper.
Tror min ”hårddisk” har kraschat.Har typ ingen fokus för nått. Hänger inte ens med i serieavsnitt som jag redan sett ett antal gånger. Allt är jobbigt… skriva, läsa, lyssna, prata (vilket jag tack o lov ändå sällan behöver göra).
Fail, fail, fail Tanya, you’re all fail…
Blir ju inte bättre av att jag sover mindre än vanligt, även om den lilla sömn jag får verkar vara djup, så är jag långt ifrån pigg (hur nu det känns, för det har jag glömt).
Har fler mardrömmar med, nog för att jag alltid har mkt mardrömmar, men de är verkligare nu igen. Men de är diffusa så jag vet aldrig riktigt vad jag drömt när jag vaknar och är svettig, förvirrad och livrädd

I morgon borde jag ha fixat CVn och ha med till Carina, men det kommer jag inte ha gjort, för jag är dum i huvudet och kan inte fokusera och inte komma på vad jag ska skriva.
I morgon är det daglig verksamhet på Svalan med, men jag har ingen lust att gå dit. Har ingen lust att utsätta mig för andras granskande blickar och prat. Vill inte åka tunnelbana. Vill inte prata. Vill inte spela glad och normal.
Men det är vad de förväntar sig, att jag ska vara som vanligt och komma dit, det är min plikt. Så det är bara att tvinga sig dit, precis som jag gör med det mesta andra.

Vad jag skulle vilja göra?
Sova, utan mardrömmar.
Känna mig lugn och pigg. (Ha! Like that’s ever going to happen.)
Skita i både träning och mat, både att utföra det och att tänka på det. (lika sannolikt som ovanstående.)
Ägna dagen åt att typ se på Doctor Who, Arkiv X och Supernatural och dricka te.
Men nu kan jag inte få som jag vill. Jag kan inte tänka på vad jag vill. Det är viktigare vad andra vill och förväntar sig än vad jag vill, orkar och känner.
Det är bara att bita ihop och köra på… precis som vanligt.

Nått positivt?
Jao mitt hår har fått en ny och snygg hårfärg.
Ser ut som en korsning mellan ett blåbär och en aubergine.

And I can’t remember how it all began to break

Kommentera

