En lång dag som involverat både halsband och luftgevär

Började dagen med lite konditionsträning i aerobicsstuk för att strax efter duschen efteråt bli störd av en oväntad hantverkare som skulle sätta upp mitt brandlarm. Den jäveln testar larmet utan att säga till med så trodde jag skulle få hjärtsnurp.
Så fick stressa iväg till Liljeholmen där vi skulle träffas med Steget Framåt för att åka iväg och testa att skjuta med luftgevär. Tvekade först om jag skulle åka då den där hantverkaren ”vänt upp och ner” på min dag redan. Men jag stack iväg ändå.
Trodde inte att det skulle vara en särskilt kul aktivitet, men det var det. Riktigt roligt faktiskt. De trodde att jag skjutit någon gång förut men det har jag ju inte gjort. Så tydligen var jag en ”naturbegåvning”. (Dino tycker nu att jag ska försöka satsa på en karriär som lönnmördare :P). Fick skjuta fem ”tavlor” (eller vad de nu kallar de) och fick 46 poäng på varje tavla och maxpoängen var tydligen 50, så det var ju enda rätt bra.
Kul att just detta skulle vara nått jag verkar kunna vara duktig på😛

Efter skyttet stack jag till Kristallrummet för det var så länge sedan jag varit där och kollat på alla vackra stenar. Men när jag skulle åka därifrån så gick inte tunnelbanan, det hade visst hänt nått. Så jag gick från Slussen till Hötorget istället. På vägen passade jag på att köpa skosnören till kängorna och lite hårtoning till mig.
Så istället för att hinna hem en stund innan Attention Ungs Tjejgrupp så fick jag åka direkt dit. Där la jag mig i soffan en stund och efter lite vila upptäckte jag till min förvåning och förtret att jag var hungrig… och inte bara lite hungrig. Kul nog hade de just denna gång faktiskt köpt glutenfritt bröd, så jag slukade tre mackor (ja sluka var sannerligen rätt ord >.<). Ja två koppar te blev det ju med. Just denna tjejgrupps-kväll skulle vi göra smycken. Jag gjorde inget smycke utan det blev någon form utav hänge (som nu hänger på min väska). När klockan var 19:30 fick jag äntligen bege mig hemåt och jag är minst sagt trött nu. Men det är alldeles för mycket i huvudet för mig för att kunna slappna av, så just nu sitter jag med blondering i huvudet (jupp jag ska byta hårfärg). Fast ska skölja ur den strax. Själva toningen lär jag inte fixa föräns i morgon. Vilken färg det blir får ni inte veta nu😛 Men ni får veta färgenpå skosnärena iaf… de är ljust neongröna ^^ Blir riktigt snyggt till mina svarta kängor. Funderar på att köpa ett par turkosa med och ha ena kängan med grönt snöre och andra med turkost.

Kommentera

