Har ska det vara en fyndig titel som jag inte kommer på nu

Igår fick jag min kurslitteratur, så har kollat igenom den lite.
Den verkar nice. Det ena är ju en reseguide och sånna älskar jag (lite pinsamt nog, har nog lånat reseguider till de flesta länder), de har fina bilder och luktar gott. *rodnar lite*
Har även fixat en pärm jag kan stoppa alla papper och anteckningar och så som rör kursen (Gabriels fyndiga idé inte min, tro inte att jag skulle kunna komma på nått så smart).
Kollade även upp lite om studieteknik och sånt, men kan inte säga att jag blev så mkt smartare. Hoppas verkligen att jag klarar denna kursen annars är det kört för mig. Då orkar jag inte testa mer studier.

Nått jag däremot glömde när Gabriel var här var att vi skulle läsa (eller han skulle väll snarare försöka få mig att förstå) om individuell plan enligt LSS (eller vad det nu heter). Har fått papper från Carina om det och hon tycker jag ska ha en sådan men jag fattar inte riktigt vad det är och varför jag ska ha det. Papprena är skrivna så de ska vara lättlästa men fattar ändå inte *känner sig korkad*
Jaja det löser sig nog.

Idag har jag annars varit och köpt en… eeeh… vad heter det egentligen?
Typ som en lådaktig sak man lägger papper i (inte tidskriftssamlare)… jaja ska iaf ha mina obetalda räkningar i den (all annan post lär nog hitta dit med, men då vet jag ju iaf vart posten är). Fast den grejen blev inte det enda som földe med hem. Köpte även en t-shirt på Rockzone och en bok på Sci-Fi bokhandeln.
t-shirt domoDen bilden har t-shirten, fast den har ljusare rosa färg och är i killmodell.
Har inte provat den än men jag tror jag kan ha den. Den är i storlek M och annars köper jag L och XL, men de som har sett mig vet ju att mina t-shirtar är hyffsat stora, gillar inte kläder som sitter åt.
incarceronOch här är boken jag köpte. Hittills verkar den jäkligt bra, inte för att jag direkt behöver fler böcker, men men. Är man bibliofil så är man. Min dröm är att få ha ett eget bibliotek❤ Fast just nu skulle jag nöja mig med en bokhylla så att jag slipper ha böckerna i byrån, jag vill ju kunna se de.

Har även kommit fram till att jag ska försöka våga fråga (sen när jag får en läkartid på psyk) om jag kan få höja min Strattera dos, för en av de sakerna som gör att jag har svårt att sova är att jag blir rastlös på kvällen/natten när ADHD-medicinerna börjar gå ur kroppen. Har redan delat upp mina Voxra-tabletter så jag tar en på morgonen och en på eftermiddagen/kvällen, men det hjälper mig främst med humörsvägningarna medan det är Stratteran som sköter hyperaktiviteten och det. Och jag tar ju bara 40 mg och den vanligaste dosen för vuxna är 80 mg. Just nu tar jag dessutom en del koffeintabletter, för koffein funkar ju på liknande sätt som ADHD-mediciner gör så det hjälper iaf lite.

Har även kommit fram till ett av skälen till varför Svalan inte känns lika rolig längre.
Det är för att Alex har slutat. Tror jag saknar henne. Vi var ju rätt lika ändå och det var alltid kul att diskutera olika saker med henne. Men hon kände att hon fått ut det hon kunde av Svalan så då ska hon ju såklart inte stanna kvar, men känns jobbigt ändå.

***UPPDATERING***

IMG_1871Här har vi mig i den nya t-shirten.
Den funkar, men tycker att den är något för liten, men antar att andra tycker den sitter bra på mig. (bara för att jag gillar ”tält” till kläder)

Kommentera

