Gnärzla

Svar ja, jag kom inte på någon bra titel till inlägget så då fick det bli ett, för mig, nyfunnet ord. Det är tydligen ett ord från en regional bayersk dialekt (fränkisch) och nu kommer det roliga, det ska tydligen betyda/beskriva ”välbehaget förknippat med att avnjuta en enkel skiva bröd, med eller utan smör.” WTF!!! Varför skulle man ens behöva ett ord för det? o.O De kan ju inte mena allvar, det kan ju inte vara seriöst att ha ett ord för det. Iof man ska aldrig säga aldrig. De är lite eeeehm… speciella där nere…😉 Inte för inte som de säger ”Mir san mir.” Vad det betyder får ni googla, så har ni lite att göra😛 Iof ska väll inte säga nått om deras uddahet och patriotism, säg nått illa om Jämtland till mig så ska ni få se nått kul😉 För jag är minsann inte svensk, je e n jamt stårs je!😉

Men nu till dagen. Var ju med Carina och träffade en diakon i Sankt Görans församling då jag ska ansöka om stiftelsemedel där ifrån. Diakonen var såklart trevlig, det brukar de ju vara och mötet gick bra och jag hade med mig de papper de behövde. Carina sa massa bra saker om mig och fick mig givetvis att känna mig obekväm och generad då.
Hoppas jag kan få nått därifrån iaf, då skulle jag ju iaf kunna ge tillbaka pengarna jag lånat av Dino till glasögonen.
Hehe på vägen till mötet berättade Carina att att hon hade varit ”hemma hos Mozart och hälsat på”. Jag visste inte om att hon var så gammal😉 Vad hon menade var såklart att hon har varit där han bodde, för det lär ju vara ett museum eller liknande nu. Hon sa även att hon tyckte jag skulle åka till Salzburg nån gång för det är tydligen vackert där och hon trodde jag skulle gilla staden.

Efteråt var jag och fixade lite saker och det hela slutade på Stadsbibliotekt, och de har ju faen öppet till kl 21 på vardagarna!!!
Självklart blev det att jag lånade böcker, så nu har jag ännu fler böcker som måst läsas.
Men nu Tanya skärper du dig! Du har låneförbud nu! Läs för h*lvete!

I think that’s it!

curl up with a good book

Kommentera

