Ny Idagboken och ett möte jag inte ser fram emot

Idag är det ju måndag, så jag har haft mitt veckomöte med Carina idag.
En sak vi pratade om då är en person som också är med i Steget Framåt och är med både på Balans i Livet-gruppen och på Svalans bildateljé. Personen är snäll och så och jag har inget emot honom som person, men han ska gärna följa efter mig, smyga upp bakom mig och röra vid mig (klappa mig på huvudet, ta i hand, kramas). Detta är något jag verkligen inte gillar. För kroppskontakt är mycket obehagligt för mig och när jag lämnar de olika aktiviteterna (och därmed tar på mina hörlurar för att lyssna på musik) så behöver jag vara själv, för min gärna har redan fått mer än tillräckligt då och behöver få vila lite.

Vi har pratat om detta tidigare jag och Carina och då skulle hon prata med Ann som skulle prata med honom om att han ska tänka på att alla inte vill bli berörda och så.
Detta har uppenbarligen inte lyckats, så nu vill Carina att hon, jag, den andra personen och Ann ska träffas och prata om det hela. Att jag ska få förklara direkt till honom att jag inte har nått emot honom och att han får fortsätta att prata med mig under aktiviteterna, men att han inte ska röra vid mig (då detta är obehagligt för mig) och att jag behöver få vara själv efteråt.

Som ni nog förstår har jag ångest över detta möte. Jag vet att den här personen är väldigt känslig och jag vill inte såra honom. För han brukar lätt tolka allt man säger negativt, även sånt man inte menar som negativt. Jag tycker ju inte illa om honom, bara delar av hans sätt att vara mot mig. Men tänk om han verkligen tar illa upp och blir jätteledsen och kanske gör nått dumt eller nått? Jag skulle inte stå ut med mig själv och det hände. Men samtidigt är det jobbigt att ha ångest över mina egna DV. Usch! Jag tycker inte om sånt här! ;_;

***

Nu till nått roligare. Min Idagbok tar snart slut, så jag beställde en ny i slutet på förra veckan och idag kom den. Den jag har haft är den stora Idagboken, men denna gång beställde jag den lilla Idagboken, för jag vill testa båda innan jag bestämmer mig helt för vad jag tycker om de. Och jag blev glatt överraskad. För vad jag visste så fanns det bara en skillnad innehållsmässigt mellan stora och lilla Idagboken och det är att den stora har ett veckoöversikt, något jag gillat.
stora idagboken(ovan: den stora Idagboken)
Men det fanns fler skillnader och som var till den lilla Idagbokens fördel. Den lilla Idagboken har även sidor för att skriva ”Bra att veta om mig”, ”viktiga telefonnummer”, ”adresser” och ”mall för kontaktboken” (där man kan göra en mall för hur man själv valt att använda kontaktboksdelen).
lilla idagboken framsida(framsidan på lilla Idagboken)
lilla idagboken bild(lilla Idagboken, sida för foto och namn :P)
lilla idagboken inuti(lilla Idagboken, uppslagen dag)
lilla idagboken kontaktbok(lilla Idagboken, kontaktsidan)
Så jag tror jag kommer gilla den lilla Idagboken, vilket är bra då den är mindre och lättare att ha med sig. För er som inte vet det så använder jag min Idagbok för att skriva ner vad jag gjort/pratat om så att jag kan minnas det lättare (jag glömmer annars det mesta jag gjort och pratat om), tex (bild på Carina = möte med henne): -vi pratade om praktikplats, -vi pratade om hur jag mår osv. Skriver även upp vad jag gör själv, tex. när jag diskat, pratat med mamma osv. Och veckoöversikten kan jag ju klara mig utan nu när jag har hittat det där veckoblocket.
veckoschema(ifyllt veckoschema, de svarta ruterna är där för att skydda identiteten på Carina och Gabriel)

Kommentera

