Ordning & reda och självskador på fredag (och ny hårfärg med)

Tänkte börja med att ladda upp en bild på min nya hårfärg.
Jag tonade håret i onsdags nämligen.
Färgen är Schwarzkopf Country Colors Marocco (gyllenbrun).
Jag tycker det blev fint iaf ^^
country colors marocco

Men nu till dagen!
Som ni kanske har lärt er så betyder fredagar att Gabriel kommer hit.
Trots att det aldrig är direkt roliga uppgifter han ser till att jag gör så längtar jag till fredagarna och att få träffa honom (ja detta är lite pinsamt att berätta, särskilt med tanke på att han läser här ibland). Det är skönt att ha någon som verkar instinktivt förstå mig, som hittills aldrig blivit irriterad på mig eller tappat tålamodet (inte vad jag märkt iaf) trots att jag, ibland med flit men oftast inte, kommer på villovägar och börjar prata eller göra nått helt annat än vad som var meningen. Han låter mig tom göra det, alltså få villa mig klart :O Verkar nästan som han förstår att jag behöver få prata på om vad jag nu pratar om. Visst jag kan göra de mer nyttiga sakerna innan, men av någon anledning så hjälper de där sidospåren mig att fokusera på det viktiga med. Iof hamnar jag lätt i sidospår efter sidospår och får aldrig nått vettigt gjort… ungefär som jag gör just nu, för detta var ju inte det jag från början tänkt skriva😛
Så tillbaka till dagen IGEN!
Idag började vi iaf gå igenom och planera om mina ekonomipärmar.
Eller ja, han läste och berättade mest hur pärmarna skulle vara uppbyggda.
Minns tyvärr inte så mkt eftersom min hjärna blir full rätt fort *skäms*
Tur nog ska han maila vad det är vi ska börja med att fixa med pärmarna.
Jag har iaf fixat en sak med pärmarna. Jag har fixat lappar med namnet på de (tillsammans med ett piktogram).
Tada!
ekonomipärmarGabriel överlevde denna fredag med, tur nog😛
En dag kommer nog hans öron ramla av eller krulla ihop sig eller nått av allt prat jag åstadkommer *flinar lite skamset*
Han får väll sluta vara så jävla snäll och trevlig om han inte vill ha mig pratandes😛

Åh måste dessutom få göra reklam för Lidls underbara tuggummin, körsbär/mint.
De är gudomliga! Bra att de är sockerfria med, jag är ju dessutom tuggummiberoende.
Det är nu mina kompisar tänker ”men Tanya, du älskar ju allt med körsbär”. Och det är ju iof sant. Hittills har jag gillat allt med körsbärssmak, för körsbär är ju helt enkelt awesome. Men gör inte som jag och ät för mkt färska körsbär, det är inte bra för magen, jag lovar, ni behöver inte testa det för det har jag gjort… eller ja gör några gånger per år (samma sak med plommon). Jag lär mig visst aldrig😛
Och apropå Lidl, de har fått in en ”baka glutenfritt”-bok (inte för att jag tänker köpa den), så nu tycker jag de kan få in typ glutenfritt bröd och sånt med (jaja dream on Tanya, Lidle ta in det… jojo tjena att det lär hända). var nämligen där igår och köpte kvarg och tonfisk.

Nu till självskadorna (och ni bara ”yaaay!”… eller inte).
Natten var lite jobbig och det blev nya sår lite här och där, bla på halsen.
Vilket är ett jobbigt ställe att dölja det på.
Men det jag tänkte skriva var faktiskt detta med att folk oftast tror att man skadar sig för att man vill dö, när man egentligen gör det för att man vill försöka överleva.
Varför förstår inte folk det? (inte ens när man berättat att det är varför).
Vad är det som är så svårt att förstå med det?
Sen gillar jag inte när folk börjar oja sig och massa sånt om de får syn på mina ärr/sår.
Och så vill de att man ska prata om det och bla bla bla. Förstår inte meningen med det heller. Jag brukar annars försöka dölja både ärr och sår för andras skull. Delvis för att folk kan bli rädda och/eller äcklade och delvis för att det kan trigga folk.
Men ska jag egentligen behöva göra det?
Har inte jag egentligen lika stor rätt att visa så mkt hud jag vill som alla andra?
Detta är ett dilemma jag brottas rätt ofta med. Ska jag ta hänsyn till andra eller ska andra få ta hänsyn till mig?
Ja jag vet inte riktigt. Både och egentligen, men vart ska gränsen gå?

Kommentera

