Verkar ha fastnat, typ

Verkar typ ha fastnat i tysk musik.
För de band jag lyssnar mest på just nu, förutom Within Temptation, är tyska hela högen.
Ett av banden är Gabriels fel, eller allt som har med Tyskland i mitt liv är hans fel, så skyller allt på honom… så det så!😉😛

Här kommer iaf banden, i bokstavsordning då jag gillar att göra mina listor på det sättet😛
Klicka på namnet så kommer ni till en YT-video.

Blutengel
De räknas till Dark Wave, fast personligen tycker jag inte att de är ”rent” Dark Wave utan även lite annat. I vilket fall som helst är de bra och jag kommer på mig själv med att sjunga deras låtar, särskilt ”Reich Mir Die Hand” >.<
blutengel

Darkseed
Detta band sjunger faktiskt på engelska, fast det är ett tyskt gothic metal band.
Ett av de få banden jag inte sjunger nått från av mig själv, utan bara när jag lyssnar på de.
darkseed

Eisbrecher
Isbrytarna spelar NDH, industrial metal och electro-industrial. Och nått med musiken och så är bekant, men jag kan inte komma på varför. Det gnager i huvudet på mig, men jag kan inte komma på varför sången och så eller nått känns så bekant.
eisbrecher

Maerzfeld
Detta band spelar iaf NDH och industrial metal. Det är nått med sången eller så här med som jag känner igen, men vet inte från vart…hmmm… Håller kanske på att bli senil😛
maerzfeld

Megaherz
Här är det endast NDH som gäller😛 Hehe har inte så mkt att skriva om de dock😛
Börjar dessutom bli rätt trött just nu😛
Megaherz

Stahlmann
Woho! Ännu ett NDH o industrial metal-band😛
De är bra, pinkie promise😉
Stahlmann

Unheilig
Näemen, tillhör de också NDH.. det hade jag aldrig kunnat gissa >.< *ironi* Ok de spelar även goth och synthrock. Här har vi bandet som har fastnat i repeat i huvudet på mig och jag sjunger utan att jag är medveten om det . Fan att de ska ha så lätta texter och melodier att lära sig! >.< Mamma gillade de med och hon sa även följande ”han flaxar lika mkt med händerna som du när du sjunger”.. och jag:”wtf! rör jag på händerna när jag sjunger o.O”. mamma: ”Ja och ser plågad ut du med. Då är det lätt att se vad du känner, men inte annars.” (vad då ska jag sjunga jämt eller? o.O och jag flaxar inte med händerna!!! och jag hoppas aldrig jag skaffar hans skägg eller vad det nu ska kallas för. skulle med glädje raka av hårtussarna han har vid käken >.<) Oh and he kinda freaks me out… he looks a bit creepy… but that’s probably the idea….
unheilig

Kommentera

