Födelsedagsfirande (en dag i förväg)

Idag blev jag alltså firad, en dag i förväg eftersom min yngsta systerdotter ska döpas i morgon. Hur gammal jag blev? Usch, vet inte om jag vill säga det:/ Ok då, jag fyller 26 år, är gammal nu😦

Eftersom jag avskyr tårta brukar jag baka nått. Normalt sett brukar det bli vit chokladkladdkaka med citron, men jag är less på den och mamma hade tjatat sen i november att hon ville att jag skulle ”baka nått tyskt” >.<
Så jag tänkte o tänkte o tänkte och kom inte fram till nått, verkade det som iaf.
Men tillslut kom jag på att jag kunde göra nått inspirerat av de tyska kakorna jag fick av Gabriel. Fast hur i h*lvete skulle jag få till det? Så det var bara att googla runt lite.
Och efter ca 60 +40 min och 200 g smör, 3,5 dl mjöl, 1,5 dl socker 0,5 dl florsocker, 1 ägg, 2 äggvitor, 500 g mandelmassa, 2 dl aprikosmarmelad och en aning smält choklad så fick jag detta resultat:
IMG_1742Får anse den vara lyckad då familjen (inkl mig) gillade den.
Men de tyckte den var mäktig, inkl kakmonstret mamma😉
Ljusen hittade jag för 10 kr på Dollarstore idag.

Och här har vi presenterna jag fick av familjen:
IMG_1753Av min syster Annsofi med familj fick jag ett glittrit kort med 200 kr i.
Av min syster Åsa och Pelle fick jag Doctor Who-boken och Warehouse 13 säsong 3.
Av mamma och pappa fick jag dödskalle ljusstaken (från Kosta Boda).
Av brosan (Kristoffer) och Stina (ja deras bäbis med) fick jag ”rock-kortet” och 400 kr.
Så ja, jag är nöjd ^^
Fast mamma tycker jag änskar mig konstiga saker (därav ljusstaken :P). Normalt sett gillar jag inte dödskallar men ljusstaken var cool ^^
Nu är det bara present från Dino kvar😉

Kommentera

