Som vanligt med jämna mellanrum…

…så hamnar jag på studera.nu och surfar runt och kollar massa utbildningar.
Det händer alltid på natten med, och så blir jag deppig för att jag inte kan plugga (iaf inte nu och jag är inte 100% säker att jag kan i framtiden, inte för att jag inte skulle klara av att få in kunskapen förr eller senare utan för att universitetsstudier är långt ifrån anpassade till mig) och för att det jag gillar är inom området ”glöm att du kan få ett jobb inom detta så vida du inte vill frilansa och leva osäkert”, typ. Varför kan jag inte vilja bli uska/ssk som typ alla andra av kvinnligt kön i min familj/släkt? Men nej nej, det jag vill läsa är mer i stil med språkkonsulent, kulturvetarprogrammet (inriktning filosofi eller litteraturvetenskap) och kandidatprogrammet i filosofi och lingvistik. *suck*
Varför föddes jag inte med matematisk/teknisk förmåga eller förmågan att vilja ta hand om personer i blöjor(typ)? Nepp jag föddes med förmågan att älska humaniora och typ allt estetiskt skapande (ja givetvis estetik med, men då det är en gren från filosofi så går det under humaniora) >.<
Jupp jag är släktens ”svarta get” (ja jag vet att det ska vara får, men då jag är född i stenbockens tecken så brukar jag säga svarta get istället) på mer än ett sätt.
Kan ju tillägga att jag blivit förvånad mer än en gång dessa två dagar över familjens okunskap (mamma visste bla inte vem Galileo Galilei och Nietzsche var och ingen av de kände igen en tavla av Edvard Munch ~mamma frågade tom om det var Da Vinci som gjort den -.- ~ och när jag då sedan sa vem han var och visat ”Skriet” så kände de inte igen den heller). Ibland är det nästan så jag undrar om jag är adopterad:/
old communication

Kommentera

