Nyår

Jag överlevde tågresan, men det var inte så mycket mer.
Hade tur att få sitta bredvid en snäll familj iaf.
Och Gabriel följde med mig till stationen, stackaren.. kliva upp så tidigt för min skull:/
Verkade säkert lugn o självsäker på stationen, men hade förmodligen hamnat fel utan honom. Fast jag verkar ju tydligen alltid lugn, morsan tror ju fortfarande inte på mig när jag säger att jag oftast känner mig stressad:/ Kan ju inte rå för att det nästan aldrig syns hur jag känner.
Men nu blev det Off Topic.
Iaf så mötte brosan och hans tjej mig och sen åkte vi och handlade och hämtade pappa.
När vi kom hem till morsan skulle hon strypa miug lite och sedan packade jag upp, delade ut lite julklappar och sen vilade jag i ca 2 timmar.
Här har ni förresten några bilder från mitt rum.
sängenMin säng, säng bord och en bit av skrivbordet.
trappaTrappan ner från rummet. Den är brant och har små trappsteg, så man får inte vara för trött när man ska ner😛
utsiktUtsikten från sängen😛
taketOch taket lutar.
Hela rummet luktar varmt trä, så om man blundar kan man tro att man befinner sig i en fjällstuga😛

Sen var det dags att göra sig nyårs-fin😛
Et voilà!
spegelbildnärbildNjut av synen av mig med jeans, skjorta och fluga😛
Sminkad är jag med, det ni!
And… bow ties are cool!

Vid 21-tiden åt vi middag. Med vi menar jag mamma, pappa, Kricko, Stina, Åsa, Pelle och Börje (Pelles pappa). Och den middagen höll ju på ett tag😛
förrättFörrätt: Toast Skagen.
huvudrättHuvudrätt: Svärmorsgryta😉 (en sorts fiskgryta)
efterrättEfterrätt: Varma päron med After Eight och vaniljglass.
All mat var god, men det blev ju så mycket så jag åt inte upp alla mina portioner.
Hade ju dessutom inte ätit något under hela dagen.

jag o mammaDet blev lite snack om vem jag var mest lik, mamma eller pappa.
Så tog en bild med de var.
Detta är alltså jag och mamma.
jag o pappaOch här har vi mig och pappa.
Personligen tycker jag att jag är ungefär lika mycket lik båda.

På natten sen hade jag svårt att sova.
Allt var ju så nytt och jag var mer än överstimulerad.
Det bara kröp i kroppen och allt kändes verkligen hemskt.
När jag somnade så vaknade jag flera gånger och var rädd för att jag inte visste vart jag var, men varje gång kom jag ju på sen att jag var hemma hos mamma.

Idag har alla syskonen varit här, ja och mamma såklart eftersom det är hon som bor här. Pappa ville inte vara med. Men idag blev det ”bara” fika. Världens mäktigaste citronfromagekaka som fick mig att tro att jag skulle spy efter ettpar tuggor. Nej den var inte äcklig, men bara så fruktansvärt mäktig! Men den fotade jag inte😛
Där emot blev det hundfoton, syskonfoton och syskonbarnsfoton😛
belle ziriHär har vi Bell-Ziri, mammas lilla ögonsten (som inte kan stänga munnen ordentligt :P)
HugoÅsas äldsta chihuahua, Hugo Boss. Han är alltid trött, fast nu var det mkt blixten också😛
FreddyÅsas andra chihuahua, Fred Perry😛
Tyvärr fick jag inget bra kort på Molly, Åsas äldsta hund och syster till Bell-Ziri (de är inte ett dugg lika varandra)😛
syskonVi syskon. Jag, Kristoffer, Annsofi och Åsa.
Lite kul att vi står i åldersordning, vilket inte var meningen😛
barnenTre av Annsofis barn och så Krickos bäbis.
Wilma, Albin som håller i Hedda och så Ida.
Elin, Annsofis yngsta, låg ute och sov i barnvagnen så hon kom inte med.

Fick även två sena julklappar (den ena kan ha varit en tidig födelsedagspresent, uppfattade det inte) och ett fint Nyårs-kort från Annsofi med familj (kortet var gjort av Ida, som av någon anledning verkar avguda mig :P)
arkiv x s2Arkiv X Säsong 2!
presentkortPresentkort på Akademibokhandeln på 200 kr!
kortNyårs-kortet.

Sen passade jag även på att fota den fula clownen jag gjorde när jag var 8-9 år i skolan.
Mamma har den fortfarande upphängd på väggen >.<
clowntavlaJupp det var mitt nyår det😛

2 thoughts on “Nyår

Kommentera

