Möte med grinig gubbe med rollator och tidiga födelsedagspresenter

Ännu en fredag.
Idag fick stackarn (Gabriel alltså) stå ut med en något grinig jag.
Packa resväska och slå in paket efter noll timmars sömn är INTE min favoritsyssla >.<
Men det blev gjort medan han satt och log över att se mig jobba, lilla sadisten😉 (om ni inte fattat det än så skämtar jag bara😛 jag har en smått bisarr humor)

När han begav sig…. vart det nu var han skulle så stack jag ut med. (han lämnade en mystisk kasse i hallen med… hmm en bomb kanske :P)
Behövde luft och gå bort all min irritation.
Vilket jag lyckades med också och promenaden slutade på biblan.
Bibliotek är i princip alltid lugnande ^^
Var skönt att gå runt där lite.
Sen begav jag mig faktiskt till Myrorna för att kolla om de hade någon fluga och det hadde de! Yaay!! Så köpte den och nu har jag knutit min första fluga. Voilà!
IMG_1633
Men var ju tvungen att gå hem nån gång och då så blir jag påkörd av en riktigt grinig gubbe med rollator som kom bakifrån med racerfart. Han skulle absolut fram trots att jag då mötte två personer, så han tryckte sig fram mellan oss. De andra två mötte ju honom så de såg honom, men då han kom bakom mig kunde ju jag inte se honom, så istället körde han på mig och skrek ”flytta på dig för helvete! jag ska fram!”.
Jag blev faktiskt riktigt rädd. Inte arg, utan bara rädd. Så då fick ju tönten Tanya gömma sig ett tag för att kämpa mot gråten som klumpade sig i halsen. Jupp, jag blir rädd för griniga gubbar med rollatorer som tror att de är på Autobahn. Iof bli jag rädd så fort någon höjer rösten och reagerar genom att kura ihop mig och gråta, väldigt moget för en 25-åring (som strax är 26 tom).
Först märkte jag inget, men när jag lugnat mig kunde jag allt känna vart han körde på mig.
Det dunkar vid knät😦 Han måste ha kört på mig rätt hårt (eller så tål jag inte mkt :P)
Men det lär ju gå över.

Tillslut kom jag iaf hem igen och då undersökte jag bombkassen, som inte innehöll någon bomb utan tidiga födelsedagspresenter (nej jag tänkte inte vänta en vecka och då skulle jag ju dessutom behöva tagit med mig det upp… vilket jag iof delvis kommer göra… :P).
Det jag fick var en söt storögd rosa ekorre (iaf tror jag att det är en ekorre :P) med en sån där hake på (minns aldrig vad det heter :P), en bränd (han kan bränna skivor ;O) musik-cd och en bok: ”Filosofi: 100 Stora Tänkare”. (varav EN är kvinna! :O)
Hmm vad tråkigt jag beskriver det😛 Men jag blev iaf väldigt glad, eller jag vet inte exakt vad jag kände/känner, men det tillhörde det gladakänslospektrumet, så det var definitivt positivt, kanske lite överdrivet starkt.. men jag har ju bara on/off-knapp och ingen ”volymreglering”😛
CDn innehöll bara bra låtar (jag tror vi försöker vinna över varandra till den musik vi gillar, undra vem som ”vinner”? :P), men några av låtarna hade redan ett känslomässogt värde för mig, fast hade de inte ändå… två pga att jag faktiskt inte visste vad de hette. Och ja jag lyssnar på den nu (eller ja jag importerade låtarna till iTunes, så lyssnar inte på själva skivan men låtarna som var på skivan).
Boken verkar helt awesome! Vilken tur att jag just köpt en ny tankebok, för det lär nog bli en del tankar som ploppar upp som jag vill skriva ner (innan jag glömmer de igen :P). Flera av mina favoritfilosofer (antingen för att de är intressanta eller för att jag håller med de… eller både och) är med i boken (bla. Nietzsche -ofc-, Machiavelli, More, Locke, Hegel, Wollstonecraft och Turing) och även flera mer eller mindre okända för mig. Ska bli riktigt intressant att läsa den boken ^^
Sen fanns det ju även ett trevligt meddelande i boken med (och nej vad får ni inte veta, men inget skumt eller så, promise) och han har vacker handstil (ja jag tittar rätt mkt på handstil, det säger faktiskt oftast en del om personen).
IMG_1636IMG_1635
Just nu känns det som att jag skulle kunna somna på fläcken.
Är hur trött som helst, men fortfarande rastlös och sånt, så kan inte slappna av riktigt.
Annars skulle jag väldigt gärna vilja sova. Sov ju inget i natt och nätterna innan har jag bara sovit 2-3 timmar. Att både knät och huvudet värker hjälper inte så mycket.
Hoppas verkligen på sömn i natt.

Kommentera

