Lite från gårdagen och julafton (alltså idag)

Tänkte börja med att berätta att jag var på Stadsmissionen igår för jag skulle leta efter någon bok till min Jämtlandsresa och om jag även kunde hitta en fluga (”Bow ties are cool!”). Jag hittade ingen fluga (men nu vet jag att Dressman har flugor för 100 kr, så få se om jag orkar mig iväg dit under mellandagarna) och hittade inte en bok, utan fyra böcker.
IMG_15911.) Kulturanalyser: låter säkert skittråkig för de flesta utav er, men jag älskar den. Det var en av kursböckerna till ”kulturvetenskaplig baskurs” som jag gick och alla utom jag avskydde boken😛
2.) Kränkt som barn, sårad för livet – om sexuella övergrepp: vet inte riktigt varför jag köpte den, vet inte om jag någonsin kommer läsa den men den verkar iaf bra.
3.) När människan skapade världen: handlar om mänsklig skaparkraft och kreativ frihet.
4.) Toffs bok: en svensk sci-fi om en bok som hittas på 2460-talet och som handlar om Sveriges mörka tid under 2200-talet.

Men nu till dagen, dvs julafton.
Har varit en väldigt lugn dag.
Vi klev inte upp föräns 11-12 tiden.
Hade lite problem med att få upp kålmasken Dino😛
kålmaskMen tillslut fick jag upp honom och vi duschade och sen ville han ha glass, så det vara bara att sticka till Lilejeholmen så han kunde köpa sin jäkla ananassplitt.
Sen tog vi det mest lugnt en liten stund.
Gulli gull😉
eskimåpusshuggieFast han glömmer av mina glasögon och gillar att nocka av de😛
Och jag tänker inte alltid på att ta av mig de.

Vi var inte heller helt själva hemma hos honom, utan Jojje och Ella (sen fick de följa med Dinos mamma hem till Ulf) var där en liten stund och sen så var ju hans småbröder hemma ofc.
EllaJojjebrosorna

Hemma hos de serverades det bla giftiga äpplen, eller iaf såg de giftiga ut.
giftäppleMen det blev ju såklart också mat (och choklad ofc).
Dino och brosorna käkade äckligt kött medan jag höll mig till rödbetssallad och halloumi.
Dino vågade faktiskt testa halloumi och han tyckte det var rätt gott, iaf till kött😛
Men maten har jag faktiskt inte fotat.

Ett tag efter maten blev det dags för paketutdelning.
paketOch ja det där är paket till oss alla fyra plus två till hans mamma.
Ni ska alldeles strax få se vad jag fick, eller var bara en.. nej två saker i den högen som var mitt, de andra presenterna har jag fått tidigare. Sen har jag ju iaf en julklapp som väntar hemma i Jätmland (och födelsedagspresenter :P)
Jag börjar med de julklappar jag fick i förväg.

muggAv Steget Framåt fick jag en rätt julig mugg från Indiska ^^

jultetyska kakorAv Gabriel fick jag rött julte och tyska (ofc!) kakor.😛 ^^
Dessa tre julklappar ihop resulterade i:
julfikaVisst ser det hemskt ut *ironisk*😉
Näe men det var gott, ja muggen åt jag ju inte såklart.
Men kan hälsa er att vill ni ha mäktiga kakor… åk till Tyskland, de verkar kunna den konsten. Morsan skulle ha älskat de. Lägg även märke till storleken, kakan är nämligen ungefär lika stor som muggen!!! lol

skålAv Sarah fick jag en rätt stor glasskål.
Vet inte riktigt vad jag ska ha den till, men kan iaf säga att jag är rädd för att röra vid den för jag vill ju inte ha sönder den.
Men den är fin ^^

DW pennaAv Dino fick jag en talande Doctor Who penna!!!
Den kan säga ”You will be deleted” (Cybermen), ”Exterminate!” (Dalek) och göra ljudet från det vapen som Daleks har.
Så nu kan jag irritera alla hela tågresan upp…hehehe…

Sen så chillade Dino och jag lite till medan vi såg på skräck-komedin ”Död snö” som är en norsk film med nazi-zombies i fjällen.
Den är rätt äcklig men kul och jag blir som vanligt irriterad på hur korkade folk kan vara i sånna filmer😛
Fick lära mig ett nytt tyskt ord (som jag knappast lär använda), nämligen aufstehen, och om jag uppfattade ordet rätt i dess sammanhang så bör det betyda nått i stil med uppställning/ställa sig upp.
DidoOch nej Dino är nykter, bara lite trött😛
Här kommer iaf en trailer till ”Död snö”.

Kommentera

