Lite av dagens och kvällens tankar

Varför blir killar (generellt sett) högljudda och IQ-befriade grottmänniskor när de är fler än två (särskilt då antingen fotboll eller alkohol är inblandat)?
Jag har aldrig riktigt förstått det fenomenet.
Vad är det som gör att även schyssta killar oftast blir idioter tillsammans med andra killar?
Tycker de att det är coolt, eller vad då?
Jag tycker i alla fall inte att det är coolt, snarare idiotiskt.

Och apropå alkohol, varför blir jag alltid så grymt nervös när jag ska köpa alkohol trots at jag vet att jag får det och att jag alltid har passet med mig?
Blir helt skakis jämnt då, så pinsamt >.<
De tror säkert att jag är alkis eller nått:/
Och ja jag kom att tänka på det då jag köpt alkohol idag.
Ja jag dricker alkohol, suprise!
Don’t worry, det är bara en Somersby 2,25% päroncider (den smakar piggelin), så det kommer inte ens märkas att jag har fått i mig alkohol (och ja jag har ätit innan). Fast kan bli full lättare nu med de mediciner jag tar, det är sånna där som man ”absolut inte ska blanda med alkohol”, men det har aldrig hänt nått… iof har jag bara dryckit alkohol 3 ggr på det 1,5 åren jag haft dessa mediciner.
Nått som däremot är skumt är att om jag bara dricker lite alkohol så tänker jag bättre. Hela hjärnan känns skarpare, vilket är helt ologiskt. Iof borde jag inte vara förvånad då det är mycket med mig som är ologiskt.

Idag hittade jag äntligen den perfekta ”tanke-skrivboken” (alltså en bok där jag skriver mina tankar, lite som en dagbok men inte helt). Den är underbar, svart med lite skrovlig svart och hård pärm och blanka sidor i lite tjockare papper. Är egentligen en skissbok, men det spelar ju ingen roll. Är i vilket fall som helst väldigt nöjd med detta inköp och det är nått en del av er kommer förstå när jag säger att jag stod i kö i nästan 15 min inne på Inspira för att kunna betala boken!
skissbok

Nått mindre roligt som hände idag var att när jag kollade på pocketböcker inne på Akademibokhandeln så var jag nära att svimma. Trodde faktiskt att jag skulle göra det (believe me, jag vet när jag är nära att svimma, har gjort det ett x antal gånger). Allt blev helt svart och det susade i öronen i någon sekund och jag fick hänga mot en av hyllorna. Pinsamt, ja, men det hade varit mer pinsamt om jag faktiskt hade svimmat. Borde ha förstått att det var på väg för jag var ju så där kallsvettig strax innan, men jag tänkte inte på det. I vilket fall som helst var jag denna gång tillräckligt smart för att inse att jag behövde mat och vätska asap, så det vara bara att bege sig hemåt (vilket jag ändå hade tänkt göra). Borde verkligen lära mig att iaf dricka innan jag sticker hemifrån, särskilt när jag vet att jag ska vara i (en för mig) stressande miljö. Well done is done och det gick ju bra denna gång.

Kommentera

