Gråtande änglar, Time Lords och människor

*Doctor Who spoiler alert*

Jag kunde inte vänta längre, jag var tvungen att se avsnittet, det senaste som finns… ”The Angels Take Manhattan”. Hade fått höra att den är så sorglig och det var den verkligen.
Vi kommer aldrig få se Rory och Amy mer för de är fast i 1930-talets Manhattan. Visserligen verkar de ändå få ett lyckligt liv där, men vi får aldrig se de mer. Stackars Doktorn med. Nu är han själv igen och han som verkligen älskade de två.
Fan vad jag grät och gör det fortfarande.
Märkligt hur karaktärer i tv-serier och böcker kan komma än lika nära som irl-vänner.
Eller faktiskt närmare, iaf för mig. Mina tv- och bokvänner har alltid varit närmare mig än folk irl. Brukar tom ha hela konversationer med de. Vet inte om det är jag som är knäpp eller om det är så för de flesta.
Men fan… Amy… Rory… och stackars Doktorn… man såg verkligen hans smärta. Stackars min älskade (helt platoniskt ofc) Doktor, han har så mycket smärta i sig. Ja jag vet att han inte är verklig egentligen men jag får ändå lust att hjälpa honom.
sad the doctor
För er som inte vet vad en ”Weeping Angel” (alltså Gråtande Ängel) är så har ni en bild här. De är anledningen till att i princip var enda Whovian är rädd för statyer.
weeping angel

Kommentera

