Hitta på någon rubrik bara…

Fick veta att Sarah ska sluta idag.
Hon hade inte fått (?) säga nått tidigare.
Hon visste inte när hennes ersättare ska börja jobba, så nu är det bara vänta och senare försöka lära känna ytterligare en person *suck*
Nej jag gillar inte det här.
Nått annat jag inte gillar är alla dessa julfest-grejs-ish jag varit på både förra veckan och denna. Nej jag vill inte ha godis eller kakor, men då tjatar de om och om igen och börjar fråga hur jag mår o äter och annat skit, så då ger jag med mig och får istället leva med min ångest på kvällar och nätter istället. Idag har jag dessutom inte hunnit träna än, men ska göra det innan jag ska sova, kommer dessutom inte kunna sova annars.
Men snart är veckan slut och nästa vecka (trots att det faktiskt är då julen är) så kommer jag inte ha nått att göra typ så då kan jag leva på typ bara broccoli om jag nu skulle vilja det. Skönt det. Få mer kontroll igen. Måste lära mig att säga nej när de tjatar med.
Om ni undrar om det var gott? Jodå, det jag blivit itrugad har typ allt innehållt choklad och tyvärr så gillar ju jag det. Får se det positiva att jag iaf inte gått över 1500 kcal-gränsen än denna vecka (och lär förmodligen inte göra det, men hellst vill jag ju hålla mig under 1000 kcal. störd? ja ni får tycka det, men det tycker inte jag).

Sen håller jag på att noja mig över resan (vilket jag nåmnde i förra inlägget).
Jag lär glömma hälften av packningen. Och tänk om jag missar tåget eller virrar bort mig på centralstationen? För att ha bra lokalsinne generellt sett så är jag jävligt dålig på att hitta på centralstationen. Men det är nog alla sinnesintryck som distraherar mig där.

4 thoughts on “Hitta på någon rubrik bara…

    • kaosprinsessa skriver:

      Jag står i kö till Behandlingsenheten City, mer än så kan varken jag eller andra göra nu. Det är en specialenhet som tydligen är kunniga inom NPF. Men det är ca 3 månaders kö. Är ju inte mitt fel att jag blir runtskickad och får personer som inte är kunniga inom mina diagnoser (och inte verkar vilja lära sig) och som ofta är rent ut sagt otrevliga. Jag har försökt få hjälp i flera flera år nu och verkligen gjort allt jag kunnat, men allt kan jag inte lösa själv, behöver någon professionell som faktiskt är beredd att försöka förstå mig.

      • Emmie nittonniotre skriver:

        Jag vet, förlåt. Jag förstår liksom inte att vi står här och stampar efter så många år. Det känns overkligt på något vis. Och jag bryr mig om dig syster. Lika mycket som jag alltid gjort, och alltid kommer göra.❤ Det gör ont, att se hur vi sjunker, på olika sätt, på olika håll. Det där med Sarah är bara så ogenomtänkt. Liksom ignorant mot oss, som försöker överleva hela tiden.

      • kaosprinsessa skriver:

        Jag vet att du bryr dig och jag bryr mig om dig med. Det är inte vårat fel att psykiatrin inte kan uppdatera sig och lära sig saker och att de som jobbar där oftast inte kan erkänna att de inte har den kunskap som kräver för oss. För det är svårt att behandla personer med NPF-diagnoser som också har psykiatriska problem. Tyvärr verkar inte psyk riktigt ha förstått det. Jag har iaf Carina och Gabriel som står på min sida och den ena fattar mig rätt bra och den andra verkar kunna läsa mina tankar. Ja sen har jag ju er kompisar, familjen och Dino (men begär inte att ni liksom ska hjälpa mig på det sättet).

Kommentera

