Inte som det brukar

Har kommit fram till en av sakerna till min ”PMSighet”, nämligen att nästa vecka kommer inte bli som den ”ska vara”. För det första så är detta den första julen någonsin som jag inte firar med min familj hemma i Jämtland och för det andra så är mitt veckoschema inte alls som det brukar. Jag gillar det verkligen inte! Visst jag behöver en paus från allt, men samtidigt är det extremt jobbigt att inget blir som det brukar. Ingen Svalans bildateljé, simhallen är stängd, tror inte att jag och Sarah kommer träffas och Steget Framåt har inte de aktiviteter de vanligtvis har. På schemat från Gabriel däremot står det att han ska komma, så får väll se hur det blir, jag hoppas iaf att han gör det så blir NÅTT som det ska. Borde ju egentligen tycka att det enbart är skönt, men det gör jag inte. Kommer säkert inte ens kunna slappna av bara för att allt blir så annorlunda och jag inte vet vad jag ska göra med tiden. Och ja jag skäms över att jag reagerar så starkt.
förvirring förändring

Sen så är jag ju ”PMSig” pga allt som ska hinnas med innan jul/nyår och inför den otroligt jobbiga tågresan upp till Östersund. Jag avskyr att åka tåg (eller gillar själva åkandet, det är folket jag inte känner mig bekvaäm med). Blir att sitta nästan 6 timmar på samma plats och försöka att hyperventilera så mycket som möjligt. Får ta theralen och/eller sobril och hoppas på att jag kan slumra lite under en bit av resan. Hoppas det blir tomt bredvid mig eller att det iaf är någon trevlig som sätter sig där och inte någon surkärring.
Usch börjar nästan gråta av panik bara jag tänker på resan. Varför gör jag det här? Jo just ja, jag älskar min jobbiga knasfamilj och syrrans minsting ska döpas (därför jag inte är där under jul för brukar bara orka med en vecka och Elin ska döpas den 5:e januari).
tåg

Kommentera

