I väntan på pengarna

Är hur trött som helst och har ont i huvudet, så skulle helst bara vilja lägga mig och sova.
Men jag vill betala mina räkningar först så jag får det gjort.
Med andra ord väntar jag på att det ska bli ett nytt dygn och min aktivitetsersättning och bostadstillägg sättas in på mitt bankkonto.

Annars är det mycket som ska göras i veckan.
Känns mer kaotiskt och stressigt än vanligt.
Det jag ska hinna klart med är:
Skriva ut bilder till Idagboken.
Plocka in mina rena kläder i garderoben.
Göra julkort.
Tvätta (en maskin kvar)
Göra handlingslista
Handla
Simma
Gå på diskussionsgrupp
Gå på cafékväll
Gå på Svalan
Gå på Aspuddens Kreativa Verkstads julgrejs (är direkt efter Svalan på onsdag)
Handla julklappar
Slå in julklappar
Balans i Livet-gruppen
Eeeh, tror det var allt. Men som ni ser är det en del som ska fixas.
Önska jag kunde klona mig själv eller iaf kunna planera. Men jag är inte särskilt bra på att planera. Blir dessutom stressad av min lägenhetsoordning, men jag vet verkligen inte vart jag ska göra av alla saker. Önska jag bara kunde kasta in alla saker i en jättelåda och så skulle de inte synas längre. Jobbigt när man vill ha allt välordnat men inte får till det.

Vad har jag annars tänkt på då?
Är väll typ det vanliga, I guess. Less på allt kaos och förvirring och trötthet osv.
Men vet inte vad jag ska göra åt det. Jag skulle behöva semester från mitt egna liv, hur man nu fixar det. Näe men ärligt talat, jag vill inte gå på alla grupper och aktiviteter och grejer. Jag vill bara vara själv, men det funkar inte så. Jag är duktig och då måste jag vara det, måste fortsätta så. Sen om jag inte går på det jag ska från Steget Framåt får jag inte pengar till SL-kort och då blir jag fast här, för har inte råd att köpa ett för mina egna pengar. Sen det är vad som förväntas. Andra klarar ju betydligt mer på en dag än vad jag gör nu så jag ska ju egentligen inte klaga på det jag har att göra. Men varför ska då allt vara så jobbigt? Varför ska allt ta så mycket energi? Varför kan jag inte ”bara göra” saker? Varför måste jag alltid medvetet tänka allt? Jag behöver verkligen semester från min hjärna och mitt liv, men det går ju inte. Så det är bara att bita ihop.
Keep Calm & Don’t Blink!

Kommentera

