En mix av saker

Haha snubblade över ett quiz och jag måste säga att jag älskar resultatet!:
”You got 300 points.
Ok, you might not attract the wrong kind of attention, yet… you are not German, but you might pass as Bavarian ;-)”
Med andra ord, kommer du från Bayern är du inte tysk😛

Hur har helgen annars varit? Jadu inte gjort så mkt. I lördags var jag på stadsbiblioteket (lånade en bok om Nietzsche, en om tysk basgrammatik och en tysk bildordbok där man kan slå upp verkligen ALLT. vad olika deler på en rymddräkt heter, olika kryddor, delarna i en romersk villa… ALLT! saker jag inte ens visste vad det hette på svenska) och efter biblan åkte jag till Dino. Vi kramades lite och så sen stack vi och köpte mat och sen såg vi på en thailändsk kampsportsactionfilm. Sen var det dags att sova.
Idag har vi varit i city och där åt vi även mat och då blev det thailändskt och Dino köpte en mössa åt mig då jag höll på att förfrysa öronen typ😛 Lämnade kvar den hos honom så jag har en mössa där. Under båda dagarna har jag läst i böckerna jag lånade och Nietzsche är faktiskt riktigt intressant och han har skrivit en del vettigt. Han är inte alls någon känslokall människohatrande nazist som folk sagt till mig, det är ju bara ahsn tankar som har tagits ur sin kontaxt och utnyttjats. Grammatiken däremot ger mig huvudvärk. Kommer aldrig lära mig sånt där -.- Ok nån gång kanske, har iaf lärt mig der, das och die beroende på om ordet är m, n eller f och att alla ord får ett die i plural, sen kommer det krångliga med alla ändelser när det blir plural *suck* JAG HATAR GRAMMATIK!!! Kan det inte vara som i engelska och svenska att jag bara hör vad det ska vara ;_; Iof gjorde jag inte det från början med engelska heller, men just nu är jag liiiiite benägen att ge upp när det gäller tyska😛 Känns omöjligt. Japanska är mkt enklare!

I morgon är det Svalan och jag SKA KOMMA UPP I TID!!!! Är iof lättare sagt än gjort. Att kliva upp klockan 8 är inte min starka sida direkt. Kan inte påstå att jag känner lust att rita änglavingar, vilket är vad jag har kvar att rita på den tavlan jag håller på med nu.
Där emot längtar jag tills på tisdag då jag ska simma igen. Skulle gärna simma varje dag men jag har hittills lyckats hålla mig till en dag i veckan och fortsatt med min vanliga konditionsträning 2 dagar/vecka.

Tänkte avsluta med lite ”Life Lessons”. Klicka på bilden för att få den större, som vanligt😛
doctor who lifelessons

Kommentera

