Tyskland *ler*

Sitter och läser om Tyskland (ja jag läser om landet för typ första gången i mitt liv om vi bortser från alla jävla grejer om WW II man tvingats läsa i skolan tills man velat spy på det hela. ja det var jättehemskt och nej man ska inte glömma det, men måste man läsa om det i var enda jävla årskurs!). Så här beskriver boken tyskarna: ”Man säger att tyskar är allvarliga, flitiga och punktliga och det är nog många tyskar som värdesätter omsorgsfull planering och ett gott arbete. Men alla tyskar är naturligtvis inte så grundliga och inte sådana perfektionister som man vanligtvis låter förstå.” Hehe ja det stämmer på de tyskar jag känner till iaf… flitiga..punktliga… strukturerade… har alla tyskar AS?😛 Skulle vara lite coolt med en hel nation aspisar😛
Sen kommer vi till deras skolsystem som är jättekonstigt, smått förvirrade och..ja jag vet inte hur de tänkte där heller. De stackars barnen får välja hur deras framtid ska vara när de redan är 10 år! Det är inhumant! Jag skulle aldrig ha klarat skolan i Tyskland, hade varit ett ännu större misslyckande där än här i Sverige.
Och jag trodde lederhosen bara var ett skämt, men de använder de!!! Ja inte hela Tyskland, eller ja faktum är att de bara verkar användas i Bayern. Men OMG så fult det är!!! Skulle jag se nån med sånna irl skulle jag verkligen inte kunna hålla mig för skratt. No offence till de som gillar de dock, men de får mig att skratta… rätt intensivt med. (Det får svenska folkdräkter med. Över min döda kropp att jag tar på mig nått sånt!)
Tror jag börjar gilla Tyskland lite, sådant besynnerligt och ”stelt” land men samtidigt så gulligt. (Nu ska jag bara lära mig att inte avsky Österrike med, varför tänker jag faktiskt inte berätta.. det är rätt hemligt.. eller jag gillar inte att prata om det snarare. Kanske skriver jag om det någon gång i framtiden. Får se.)
Och nu borde jag lägga mig! Tanya lägg dig!! Nu!!!

Kommentera

