Lite om dagen och sånt där…

Dagen började med att jag försov mig och missade Svalan, men jag hann iaf till mitt möte med Carina. Av henne fick veta idag att min remiss till Behandlingsenheten City inte kommit fram än, men när den väl gör det kommer jag att få stå i kö 3-4 månader. Så kommer vara helt utan hjälp ett tag, inte för att den hjälp jag haft nu innan varit direkt bra.

När jag kom hem och kollade mailen så hade jag fått ett mail från diakonen här i St Görans församling och hon skrev att det brukar vara svårt att få stiftelsemedel från Hedvig Eleonorasförsamling när man bor i St Görans församling för att de har en egen stiftelse. Blev rätt arg då för kunde hon inte ha skrivit det i första mailet, för nu har jag ju redan fyllt i och skickat iväg ansökan. Jävla kärring! Jag orkar inte hålla på med massa papper och till St Görans församlingsstiftelse måste man komma på en intervju med och prata om sitt ekonomiska tillstånd. Det klarar ju inte jag. Så jag kan nog glömma att få nått öht och jag orkar inte med någon intervju heller, orkar inte med några papper och sånt skit heller.
Varför ska allt vara så krångligt jämt för?

Men till tre bra saker. Hade skickat efter nya skor (mina gamla kängor hade hål rakt igenom i sulorna >.<) och en vinterjacka. Fick det paketet idag och skorna var inte så fula som de sett ut på bilden och de är såååååå sköna❤ Jackan är lite stor, men det gör inget, och inte särskilt snygg men även den är skön så bryr mig inte så mkt om utseendet då. Plus att jag har min lolita-liknande kappa med om jag vill känna mig finare.
Den tredje bra saken är att mamma har lovat att göra rårakor när jag kommer upp vid nyår. Yaay! Har inte ätit rårakor på minst 6 år, för jag får aldrig till de själv. Fast jag är lite konstig när det gäller de tycker min familj. De vill ju ha bacon och lingonsylt till (blä!) men jag vill ha äpplemos eller ingenting alls. Jag har däremot lovat att göra kokoskakor och mozartkulor och ta med mig upp (varför lovade jag det? det är ju jättejobbigt att göra de >.<).

I morgon har jag min ”lediga” dag och då ska jag bla simma och sen på eftermiddagen åka till Dino och kramas. Han saknade mig och hade kram-abstinens och jag kände att jag saknade honom med. Vet att även om jag känner att jag helst vill isolera mig så kommer jag må bättre av att träffa honom, iaf när det bara blir i några timmar. Tror dessutom att jag behövde höra att han saknade mig, blir så orolig att jag ska bli för jobbig igen och psykiskt skada honom med mitt mående. Jag vill aldrig göra nått sånt igen och kommer aldrig kunna förlåta mig själv för det jag gjorde mot honom, även om det var långt ifrån medvetet. Men sen har ju mina ADHD-mediciner hjälpt mycket då de gjort mitt humör lugnare.

Nej nu ska jag dricka lite te och se klart mitt ”The Lone Gunmen”-avsnitt och sen ska jag försöka lägga mig faktiskt. Denna vecka är det fullt upp så ska verkligen försöka sova så mycket jag kan så jag inte är helt död tills helgen (eller tappar humöret helt på stackars Gabriel på fredag :P)

Kommentera

