Maten som håller mig levande

Utan följande mat skulle jag nog dö, då detta är vad jag oftast kan få i mig.

Tomatsoppa – Antingen färdiggjord eller gjord på 1,5 dl passerade tomater, 1 tsk soyagrädde och ca 1/2 grönsaksbuljong.
Egengjord drickyoghurt – 1 dl yoghurt, 2 msk vatten, 1 tsk äppelmos och 1 krm malen kanel.
Hallonröra – 1 dl hallon, 2 msk yoghurt, 2 msk keso, 1 tsk linfrön, 2 tsk riven kokos och 1 msk havregryn.

Oftast blir det dock ”bara” drickyoghurten. Den är alltid enklast att få i sig. Många gånger fixar jag den på enbart yoghurt och vatten, beror lite på vad jag känner lust för. Svårast att få i sig är såklart hallonröran för den kräver mest koncentration att göra och man måste tugga den. Men där har ni iaf min grundläggande kosthållning plus att jag dricker en del te.

Kommentera

