Second Hand-fynd

Har glömt att berätta om mina second hand fynd jag hittade i… tror det var tisdags.
Den första grejen är ett halsband som har en sån där öppningsbar berlock. Den är jättefin, mässingsfärgad med svart emalj-linkande grejs till bakgrund, två rosa blommor och en ockrafärgad fjäril och några små glasstenar (en i mitten på varje blomma och två på fjärilen). Och den ver inte dyr heller, 30 kr fick jag ge för den. Tänkte försöka att inte köpa den men jag kunde inte låta bli, den är så vacker och jag kände direkt hur den tilltalade mig. Jaja jag älskar den och den kostade inte en förmögenhet direkt😛

Den andra grejen var en bok jag har letat efter i flera flera år. Den är grymt svår att få tag på, men så såg jag den där och den kostade bara 10 kr. Var faktiskt töntigt nog på väg att börja gråta. Boken är iaf min favoritbok, men har tyvärr bara kunnat läsa den 3 ggr tidigare just för att den är svår att få tag på och jag känner bara till två bibliotek som har den. Nu vill ni kanske veta titeln? Ni får veta det iaf. Boken heter ”Slottet Det Vita” och är skriven av Tormod Haugen. Det ska vara en barnbok, men jag tror inte barn förstår den riktigt faktiskt. Men den är inte hemsk eller så, mer filosofisk saga. Men kan ni få tag i den så LÄS DEN! Det är en order!😉

Kommentera

