Lite bilder från vernissagen

Här kommer alltså lite bilder från vernissagen i lördags.

Börjar med de tre bilder jag har med i utställningen.
”Drakkyss”
Den kom till då jag lyssnade på låten ”Firestorm” med Xandria.
En av raderna i texten är ”let me melt you with my dragon kiss” och då fick jag denna bild i huvudet när jag hörde det.

”Bakom masken”
Vi har alla en skuggsida under våran polerade fasad. Ingen vill visa andra den för vi skäms alla över den. Men faktum är att utan den skulle vi inte överleva, för i skuggsidan ingår bla den typ av själviskhet som får oss att säga nej när vi inte orkar eller bli arg när någon är orättvis. Det gäller bara att hitta rätt balans mellan båda sidorna. Yin och Yang.

”Möte mellan vattendrake och Lorelei”
Ja, denna har väll ingen specifik tanke. Drakar var ju en del av temat och jag gillar olika vattenväsen, sen så älskar jag namnet Lorelei därför fick hon heta så, plus att jag faktiskt tänkte på den legenden lite när jag skapade bilden. Fast min Lorelei ser inte riktigt ut som legendens Lorelei, men men petitesser😛
Denna fick jag faktiskt såld under vernissagen. Det var hemskt att sätta pris på den. Sa 250 kr, men köparen insisterade på 300 kr, så då blev det så tillslut.
Fast av någon anledning så känner jag mer skam än stolthet tror jag.

Nu kommer lite övriga bilder från vernissagen.

Kommentera

