Öronen sitter fortfarande kvar på honom

Idag är det ju fredag, vilket betyder att Gabriel har varit här.
Som vanligt fick han mig att må något bättre än vanligt. Skumt egentligen hur just han och Dino kan få mig att må bättre… ja Dino en hel del mer än Gabriel såklart.
Han lyckades övertala mig att tvätta en omgång med kläder och tvättstugan här är den äckligaste jag sett. Usch! Han kan förresten övertala mig till det mesta, svårt att säga nej till honom, han är för snäll -.- Näe då jag gillar att han är snäll, ja och väldigt förstående med. Vi fotade även tvättmaskinen och torktumlaren och jag ska sen skicka bilderna till Carina som ska hjälpa mig att fixa en visuell steg för steg-guide (eller vad jag ska kalla det för) om hur man använder de där tingesterna. För jag kan ju aldrig minnas det. Åh det får mig att minna en sak jag läst nånstans nån gång. Det var nått i stil med: ”En person med AS/autism har ofta svårt med automatiseringen och därför kan det kännas som att personen dammsuger för första gången varje gång hen dammsuger.” Och jag håller med fullständigt! Det är typ så det känns med alla de där vardagliga sakerna, så nu kanske ni fattar hur mycket energi allt slukar. Och det gäller typ allt från att fixa te till att laga mat och diska till att åka tunnelbana. Ingenting verkar ske automatiskt för mig (jo andas, fast om jag pratar eller fokuserar mig mkt så brukar jag hålla andan tills jag kommer på mig själv med att göra det), jag får till och med tänka på hur jag gör när jag går eller sväljer, därav att jag inte kan gå och äta/dricka samtidigt.
Men iaf, tillbaka till dagen…
Som straff för att jag fick tvätta (vilket gav mig huvudvärk) så pratade jag på om japanska, fast han påstår att det var intressant och hans öron satt faktiskt kvar när han gick.
Så det var kanske inte så hemskt ändå😛
Min huvudvärk är kvar den med och jag har slut på ibumetin (sp?) och slut på pengar med (slut på mjölk o bröd o massa annat med för den delen).

Annars har jag mest spenderat dagen med att se på anime-serien Ghost Hunt och tv-serien The Paranormal State.
Och har faktiskt ätit riktig mat två gånger idag. Det händer inte så ofta!
Sen har jag såklart varit ute också, kan ju inte vara inne en hel dag… fast området är ju inte så vackert direkt. Röda tegelbyggnader… närmaste grannarna är typ Ericsson och Sankt Göranssjukhus…. yeah… trevligt värre. Har iaf nära till akutpsyk😛
Skulle gärna ha lite mer grönska. Åh det får mig att tänka på en annan sak… jag står fortfarande bra till i kön till träningslägenhet. Så har jag tur kan jag kanske få en träningslägenhet innan sommaren. Vore skönt att få slippa detta stödboende (de flesta grannar jag sett är creepy ;_;) och detta område, för jag trivdes bra i Enskede-Årsta-Vantörs stadsdelsgrejs. Det var grönare och finare där… och närmare till Dino😛
Näe nu ska jag se ett avsnitt av Ghost Hunt till… sen vet jag inte vad jag ska göra…

Just ja, var på biblan idag med och kom hem med två böcker:
Article 5 av Kristen Simmons
och
De vassa tändernas skog av Carrie Ryan
Får väll se hur de är. Hoppas de är bra. Hittade såklart fler böcker jag skulle vilja läsa, men jag tar ju min tid på mig att läsa plus att jag har några manga-böcker här med, så vill inte låna fler. Blir bara stressad av att ha massa böcker jag vill läsa framför ögonen på mig och då tar det ännu längre tid att läsa. Och tyvärr så finns ju inte alla böcker som talböcker, särskilt inte de som är på engelska.

Kommentera

