Anime: Wallflower

Denna anime (och manga) är en av mina favoriter.
Den handlar om ett gäng snygga killar som hyr ett stort hus av en kvinna och de kan till och med få bo där gratis, på ett vilkor… att de förvandlar hennes brorsdotter till en lady. Sunako (som tjejen heter) fick för två år sedan hör att hon var ful när hon vågade tala om för en kille att hon var kär i honom och har sen dess inte vågat visa sitt ansikte, utan dolt det bakom en lång lugg. Hon vistas även sällan utanför sitt rum. Fritiden tas upp av att se på skräckfilmer och läsa diverse morbida böcker. Med hennes långa svarta hår och deprimerande aura så är det många som tar henne för ett spöke.
Så ja det serien går ut på är helt enkelt att killarna ska förvandla Sunako till en lady och under resans gång får man veta mer om de allihopa.

Jag tror att en av anledningarna till att jag gillar denna serie är för att jag så väl känner igen mig i Sunako. Jag har så ofta fått höra att jag är ful, särskilt av killar. Jag kan inte se att jag är nått annat än ful och jag drar mig undan från vackra människor, precis som Sunako. Jag delar även hennes intresse för skräck och det morbida.
Serien är inte så lång heller, bara 25 episoder. Nackdelen är att man aldrig helt får veta hur det går för de, för det kom aldrig någon säsong 2. Så vill man veta hela historian så får man läsa mangan
Trailern under här kommer nog att förklara mer varför jag gillar den, iaf för de som känner mig.

”There is no place for an ugly girl in this world.”
True or not? I don’t know.

Kommentera

