Majsbröd

Har kommit fram till att dessa är tämligen underbara.
De har en fantastisk känsla när man tuggar de.
Ja jag vet att jag låter knäpp nu, men ni som läser detta och själv är känsliga för konsistens och så förstår vad jag menar (även om vi kanske inte gillar/ogillar samma typ av konsistens). Rätt fascinerande när man hittar nått som inte känns obehagligt att tugga på något som helst sätt.

Just ja, en jag känner skrev på FB igår att han tyckte jag var ”strong” som bara äter glutenfritt nu. Tycker inte att det är särskilt strongt. Största nackdelen är ju priset och jag äter inte så mkt som innehåller gluten normalt sett ändå. Det är väll typ bara bröd, för pasta är jag inte så förtjust i. Och vad då strongt, det klart man gör det om man har fysiska problem som kan bero på glutenintolerans, klart man testar det då, för inget gluteninnehållande grejs i världen är värd de problem jag har/haft. Och ja det har blivit bättre. Har tex inte haft ont i magen alls de senaste 3 dagarna och det tror jag aldrig har hänt mig förut. Sen har jag faktiskt känt hunger 2 gånger under dessa tre dagar, det har nog aldrig heller hänt förut. Visst det kan vara nått annat eller placebo-effekt, men jag tror inte det. Att jag känner mig lite piggare kan bero på mina glasögon, men det kan ju faktiskt vara en blandning av både glasögonen och det glutenfria.
Så nej känner inte att det är någon direkt uppoffring.
Åh just ja, har märkt en sak till… jag har inte fått ont i magen eller mått illa av laktos heller när jag fått i mig det nu. Så googlade på det och tydligen kan man bli laktoskänslig om man är glutenintolerant men ändå äter gluten, men om man sedan tar bort gluten så kan man (i vissa fall) börja tåla laktos. That’s weird.

Kommentera

