Kompisar, muffins och lite till

Tänkte börja med att berätta en kul grej från igår kväll.
Igår efter att jag hade duschat och precis klätt på mig pyjamas vandrade jag smått förvirrad runt i lägenheten och försökte komma på vad det var som kändes en aning annorlunda. Det var liksom en diffus annorlundahetskänsla. Jag fick sedan syn på glasögonfodralet och kom på att det som var annorlunda var att jag inte hade glasögonen på mig😛 Antar att det betyder att jag inte är helt ovan med de längre.

Idag har Nori varit här för de har sanerat hennes lägenhet.
Då passade jag på att baka en testomgång med glutenfria chokladmuffins så att hon kunde få vara testkanin och se om de var goda så jag kunde servera de på tepartyt på lördag.
Och det var de. Vi kom båda fram till att varken utseende, smak eller konsistens avslöjade de som glutenfria. Wohoo!
Så nu behöver jag bara baka lite flera >.<
Här har ni iaf receptet. Bakade bara en halv sats denna gång och hade ingen glutenfri mjölmix hemma så det lev en egengjord blandning av ris-, majs- och kokosmjöl. Dessutom blev de inte kladdiga, men goda ändå (ville faktiskt helst inte ha de det).

Sen har jag även varit hos Dino och hämtat madrassen som Emmie ska få sova på medan hon är här. Och så har jag fått min stora idagbok som jag hade beställt. Ja jag har faktiskt inte nämnt det här tidigare för jag skäms lite. För det känns som att det är nått man ska använda till förståndshandikappade typ och jag är väldigt känslig när det gäller min intelligens. Men efter att ha kollat på den på dess onlinesida ett flertal gånger kunde jag inte låta bli att beställa prova-på-paketet. Den ser ut som nått som skulle kunna hjälpa mig och då måste jag ju testa. Så får väll se hur det kommer att gå.

Kommentera

