Hur det gick på hab och lite sånt

Jag tror att det gick bra hos kuratorn på hab idag.
Hade med mig Carina så hon skötte det mesta pratet, skönt nog.
Men när det gällde mina känslor och sånt fick ju jag prata och jag hatar sånt.
Så svårt att veta vad jag ska säga.
Fast gillar iaf kuratorn.
Hon skulle iaf snacka med teamet och höra vad de tycker, om det är kurator eller psykolog som skulle vara bäst för mig att träffa där.
När de bestämt sig skulle jag få ett brev.
Kuratorn frågade om jag ville att hon skulle vara med första gången jag och psykologen skulle träffas om det blev så att jag fick en psykolog. Jag visste inte vad jag skulle svara, för visst gillar jag henne men känner mig inte liksom säker med henne och så än. Så efter en del lirkande ställde Carina den underbara frågan ”Vill du att jag eller Gabriel istället följer med?” och jag börjar nicka intensivt och ”ja!!”. För jag är så pass störd att jag inte vågade säga/fråga det själv.
Efteråt gick jag och Carina till det (nyöppnade?) Wayne’s Caffee vid entrén och drack lite juice och pratade om lite annat innan vi avslutade helt och hon provade mina glasögon😛 Hon tyckte inte att man såg så bra med de😛 Jag tycker jag ser väldigt skarpt med de😛

Innan mötet med kuratorn var jag på Forum Funktionshinders bibliotek och lånade tre böcker. Har inte varit där sedan i maj, så det fanns en del nytt och intressant. Tyvärr är det många böcker där som verkar intressanta men som är för krångliga för mig att läsa/hänga med i. De böcker jag lånade var iaf:
* Stress och psykisk ohälsa hos unga med autism och Aspergers syndrom – Diana Lorenz
* Appreciating Asperger’s syndrome – Brenda Boyd
* Världens viktigaste bok: om kroppen, känslor och sex – Nathalie Simonsson :$

Förövrigt är det inte lika läskigt (iaf inte här hemma) med att allt ser annorlunda ut nu.
Men rulltrappor och spiraltrappor är äckliga för de ”ormar” sig och beter sig inte som de brukar göra. Dessutom ser saker högre och längre ut så har fått nån form av höjdskräck litegranna. Hoppas det går över fort, för det är rätt jobbigt ändå. Sen stör jag mig lite på att jag ser nått jag inte gjort förr (dvs bågarna), men jag lär väll vänja mig.
Men annars går det bra och hittills har alla som sett mig eller bild på mig med glasögonen sagt att jag passar bra i de (på olika sätt såklart). Tom två främlingar har sagt att jag är fin (och då antar jag att glasögonen inräknas :P)

På vägen hem köpte jag en förpackning vaniljpudding på Lidl för jag älskar det och ansåg mig förtjäna det efter allt rengörande igår och dagens kuratorbesök.
Så just nu sitter jag och äter den (ja jag åt faktiskt mat innan).
Och julen är snart här för Lidl har fått in sina konstiga tyska julkakor och sånt.
Stollen (fniss är alla galna i Tyskland under jul) och nått som typ hette oblater (det använder man ju vid nattvard o.O) och nått som ser ut som en stubbe med torkad frukt i (usch!). Och ja jag älskar att kolla på udda saker på Lidl😛 Lättroad, javisst!

2 thoughts on “Hur det gick på hab och lite sånt

  1. Anna skriver:

    100 procent ärlighet: du passar grymt bra i dina glasögon! Detta är nog den snyggaste bilden jag har sett på dig, eller där du ser som snyggast/”coolast” ut. Hårfärgen är jättefin och piercingarna ser verkligen bra ut på dig! Stor tumme upp, hoppas på fler bilder!🙂

Kommentera

